אירוע חריג: חברת הכנסת ביקשה לנאום עם התינוקת - וסורבה

חברת הכנסת שרן השכל עלתה להציג הצעת חוק כשהיא מחזיקה בביתה התינוקת, סגן יו"ר הכנסת אוריאל בוסו סירב ואמר כי הייעוץ המשפטי אינו מאשר זאת. השכל: "אין שום תקנה בתקנון שמונעת מאישה לנאום במליאה עם תינוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/06/23 19:20 ח בתמוז התשפג

אירוע חריג: חברת הכנסת ביקשה לנאום עם התינוקת - וסורבה
שרן השכל והתינוקת, סורבה לנאום, צילום: ערוץ הכנסת

חברת הכנסת שרן השכל מהמחנה הממלכתי, ביקשה הערב (ג') לנאום במליאת הכנסת ולהציג את הצעת החוק שלה, אך סורבה. השכל כבר החלה לנאום כאשר יו"ר הכנסת, חבר הכנסת אוריאל בוסו, טען כי אין לך אישור מהייעוץ המשפטי וביקש ממנה לרדת מהדוכן.

חברת הכנסת השכל סירבה בתחילה לרדת ובאה בדין ודברים עם חבר הכנסת בוסו שמצידו הבהיר כי מדובר בחוות הדעת של הייעוץ המשפטי ולא דעתו שלו. בהמשך עלתה ההצעה כי השכל תנאם מצד המליאה, אך גם הצעה זו לא הגיעה למימוש.

אוריאל בוסו

אוריאל בוסו, "הייעוץ המשפטי לא מאשר". צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

"לא בשביל לייקים"

חברת הכנסת השכל הגיבה לאירועים וכתבה: "עצוב שיו"ר הכנסת, שיש לו שני ילדים בבית, בוחר למנוע מאישה עם ילדים מלעלות לדוכן המליאה ולהציג את הצעת החוק כמו כל חבר כנסת". השכל הוסיפה: "אני מביאה את הבת שלי לעבודה לא בשביל פרובוקציות ולא בשביל לייקים, אלא כי אני אמא ואני רוצה לשלב בין האמהות שלי לקריירה, כמו כל אמא במדינת ישראל".

השכל הגיבה לאירוע עצמו ואמרה: "למעשה, אין שום תקנה בתקנון שמונעת מאישה לנאום במליאה עם תינוק, זה נתון לשיקולו הבלעדי של יו"ר הכנסת, שעשה היום החלטה עצובה, והאמת משפילה ונוראית כלפיי כאמא. מה שהבינו בפרלמנטים אחרים כנראה ייקח עוד זמן רב בישראל".