לוין במתקפה על המשטרה: סיננו אותנו 40 דקות

שר המשפטים מגיב לאירועי הבוקר, במהלכם מפגינים הציתו צמיגים והפרו את הסדר בשכונת מגוריו במודיעין ותוקף את המשטרה על תגובתה האיטית והבררנית, לטענתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/23 09:59 ח בתמוז התשפג

לוין במתקפה על המשטרה: סיננו אותנו 40 דקות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים יריב לוין הגיב להתפרעויות והפרות הסדר של מתנגדי הרפורמה היום (ג') מול ביתו במודיעין, סיפק את נקודת המבט שלו למהלך האירועים - ולא חסך ביקורת מהמשטרה ותגובתה האיטית, לטענתו, לאירועים.

"הבוקר, בשעה חמש וחצי, ברחוב ליד הכניסה לביתי, נמתחו קונצרטינות, הכניסה לחניון הבית המשותף נחסמה, וקבוצה אלימה הבעירה צמיגים וחסמה את התנועה", פתח וכתב לוין. "קבוצה אלימה אחרת התמקמה צמוד לגדר של ביתי, עם תופים, זמבורות, מגפונים ושלטים. למרבה המזל או הפלא, הם 'הסתפקו' הפעם בהבערת צמיגים בכביש, בחסימת הרחוב והכניסה לחניון הבניין המשותף, ולא החליטו לשרוף איזו דירה בבניין".

"הוא מצא לנכון להתווכח איתי"

"עדכנו את ממונה האבטחה מטעם משרד המשפטים. גם הוא ניסה לפנות למשטרה, ובשעה 6:11 דקות, כלומר 40 דקות אחרי תחילת האירוע, הוא נאלץ לכתוב שהמשטרה מסננת אותו", תיאר לוין בתסכול. "בשעה 7:10, כשהמחזה נמשך באין מפריע, צלצלתי למפקד המחוז ניצב אבי ביטון", כתב שר המשפטים. "הוא סיפר לי בגאווה שהמשטרה פועלת".

הפגנה מול ביתו של יריב לוין,ארכיון

הפגנה מול ביתו של יריב לוין,ארכיון צילום: Jonathan Shaul/Flash90

לוין הסביר לו כי שעה וחצי שהפרות הסדר מפריעות לתושבי השכונה, והופתע מהתגובה: "הוא מצא לנכון להתווכח איתי שהאירוע דווח אליו רק בשעה 6:10. כאילו שאם עברה רק שעה והמצב נמשך כשהיה, זה בסד. "האירוע ליד חצר ביתי לא הסתיים גם אחרי השעה 8:00".

לוין האשים את היועמ"שית בהסתה לאלימות, ואת מערכת האכיפה באכיפה בררנית: "הדבר הכי מקומם זו האכיפה הבררנית. את המפגינים נגד ההתנתקות עצרו באלפים והגישו מאות כתבי אישום. למפגינים יוצאי אתיופיה התנהגו בברוטליות ובאכיפה בסטנדרטים שלא היו כמוהם", טעען. "אבל יש מורמים מעם, אלה שנמצאים בצד הנכון, בצד של מערכת המשפט. הם לא נעצרו עד היום. נגדם לא הוגשו כתבי אישום עד היום והם קיבלו אור ירוק. איתות ברור שלהם מותר, ואין שום גבול".