"מי אתם, כוח וגנר?" לאחר המתקפה על הרמטכ"ל - סטרוק מתנצלת

השרה תקפה בראיון את ראשי מערכת הביטחון לאחר המכתב המשותף שהוציאו והתריעו מפני טרור לאומני יהודי. סטרוק: "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה?". סטרוק התנצלה על המונח וכתבה: "לגמרי לא מתאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 09:45 ז בתמוז התשפג

"מי אתם, כוח וגנר?" לאחר המתקפה על הרמטכ"ל - סטרוק מתנצלת
סטרוק, תוקפת את מכתב ראשי מערכת הביטחון, צילום: התגובה של צה״ל הייתה מינורית

המתיחות בין ראשי מערכת הביטחון ומנהיגי הימין לא שוכחת והבוקר (א') השרה אורית סטרוק תוקפת בחריפות את בכירי מערכת הביטחון לאחר המכתב שפרסמו במוצאי שבת, בו גינו את הפרעות בכפרים הערביים ביו"ש אותם כינו "טרור לאומי". בריאיון ל"קול ברמה אמרה סטרוק: "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר?". במשך התנצלה על הביטוי.

המתקפה וההתנצלות

"מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה?" אמרה סטרוק בריאיון, "הם יטיפו לנו מוסר?! אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני". מיד לאחר השידור, פרסמה סטרוק ציוץ בטוויטר בו התנצלה על המונח "כוח ואגנר". "אומרת כאן ועכשיו: הביטוי 'כח וגנר' שגוי, ואני מתנצלת עליו" כתבה השרה.

עוד הוסיפה כי "נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי בטחון" כתבה.

הלוי ורונן בר, בימין תוקפים

הלוי ורונן בר, סטרוק תקפה והתנצלה צילום: Erik Marmor/Flash90

אירועי עטרת: "התגובה של צה"ל הייתה מינורית"

בריאיון התייחסה סטרוק גם לסערה ביישוב עטרת בסוף השבוע ואמרה: "היישוב עטרת הוא מיושב באנשים הכי נורמטיביים, המציאות שהייתה בדרך לשם בסוף השבוע האחרון הייתה בלתי נסבלת" אמרה והוסיפה: "היו מתקפות נגד היישוב ע"י אנשים מהכפר הצמוד. התגובה של צה"ל הייתה מינורית, הם הסתפקו בפיזור ההתפרעויות ולא במעצרים דבר שעשו שלושה ימים אחרי ליהודים בעטרת".

הגינוי של הרמטכ"ל

אתמול  פרסם הרמטכ"ל גינוי ל"שיח המסית" נגד מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה אליאב אלבז, ונגד מפקדים אחרים בצה"ל: "זהו שיח פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי", כתב הרמטכ"ל.

לדבריו: "אליאב הוא קצין קרבי, ערכי ומוסרי, שפעל ומוסיף לפעול תוך סיכון חייו, למען ביטחון תושבי יהודה ושומרון בפרט, ואזרחי מדינת ישראל ככלל. כל הטלת דופי בכך או ניסיון לטעון אחרת הינם משוללי כל יסוד".