המתיחות ביו"ש מורגשת: המהלך של צה"ל בפיקוד מרכז

בעקבות התקופה המתוחה בשומרון ובנימין והטרור הקשה, בצה,ל החליטו על תגבור הכוחות בפיקוד מרכז והבאת שני גדודים נוספים לאוגדת יו"ש. בכירי מערכת הביטחון התריעו על שחיקת הכוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 19:44 ו בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 25/06/23 20:45

המתיחות ביו"ש מורגשת: המהלך של צה"ל בפיקוד מרכז
כוחות צה"ל, שני גדודים יתגברו, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בימים האחרונים נרשמה מתיחות רבה בין בכירי צה"ל ומערכת הביטחון לבין המתיישבים ביו"ש בעקבות המצב הבטחוני המידרדר ופרעות שביצעו אזרחים ישראלים בכפרים פלשתיניים. ברקע כל אלה, דובר צה"ל הודיע הערב (א') כי בצבא החליטו על עיבוי כוחות בפיקוד מרכז.

תיעוד קשה: שוטר מושך בזקנו של מתיישב בעטרת צילום: חדשות כיפה

על פי ההודעה, שני גדודים חדשים יצטרפו לשורת הכוחות ביו"ש, זאת בנוסף לכוחות שכבר תוגברו בשבוע שעבר. בהודעת דובר צה"ל נכתב: "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור נוסף של שני גדודים באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, זאת בנוסף לתגבור הכוחות מהשבוע הקודם".

הלוי ורונן בר, בימין תוקפים

הלוי ורונן בר, מתיחות ביו"ש. צילום: Erik Marmor/Flash90

בתוך כך, בעקבות אירועים קשים ביישוב עטרת והכפר אום-צפא בבנימין, שגררו ביקורת קשה כלפי מח"ט בנימין, הרמטכ"ל פרסם גינוי ל"שיח המסית" נגד מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה אליאב אלבז, ונגד מפקדים אחרים בצה"ל: "זהו שיח פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי", כתב הרמטכ"ל.

לדבריו: "אליאב הוא קצין קרבי, ערכי ומוסרי, שפעל ומוסיף לפעול תוך סיכון חייו, למען ביטחון תושבי יהודה ושומרון בפרט, ואזרחי מדינת ישראל ככלל. כל הטלת דופי בכך או ניסיון לטעון אחרת הינם משוללי כל יסוד".

אל"מ אליאב אלבז

אל"מ אליאב אלבז צילום: דובר צה"ל

מתוח: אזהרת בכירי מערכת הביטחון ותשובת המתיישבים

כזכור, אמש במכתב ששלחו ראשי מערכת הביטחון, הזהירו מפני המשך הפרעות בכפרים הפלשתיניים וכתבו במכתב פומבי כי "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלשתינים חפים מפשע" עוד הוסיפו: "כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

מנגד נרשם זעם רב בקרב גורמים בהתיישבות שתקפו את הודעת בכירי הצבא. "לא ניתן לקבל מציאות שבה המתיישבים חשים כברווזים במטווח בצירים ובסביבות הישובים ברמה יום יומית וסופרים את מתיהם", כתב השר סמוטריץ' הבוקר.