הרמיזה של שבתאי לנתניהו - וההבהרה של סביבת בן גביר: "לא מציאותי"

מפכ"ל המשטרה הבהיר פומבית כי הוא אינו מעוניין להמשיך בתפקידו לשנה רביעית בתנאים הנוכחיים, אך קצינים בסביבתו לא סותמים את הגולל על האפשרות הזו - וסומכים על נתניהו: "הסיפור שלו לא גמור" | בסביבת בן גביר טוענים כי ההחלטה היא בלעדית של השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 07:20 ז בתמוז התשפג

הרמיזה של שבתאי לנתניהו - וההבהרה של סביבת בן גביר: "לא מציאותי"
יעקב שבתאי, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

אחרי שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הודיע פומבית כי הוא לא ימשיך לשנה רביעית של כהונה, קצינים בכירים בסביבתו רומזים כי לא מדובר במילה האחרונה בנושא. "דבריו הם מסר לראש הממשלה. הסיפור שלו לא גמור. מוקדם להספיד את רעיון השנה הרביעית לקובי שבתאי", כך אמרו בסביבתו לפי פרסום של ynet. בסביבת בן גביר הגדירו את העניין כספין.

שבתאי: "לא אתן לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים להשפיע", בן גביר האשים: "המשטרה לא הציגה הישגים"

"פשוט לא מציאותי להכניס את ראש הממשלה לעניין ההחלטה, שהיא בלעדית של השר לביטחון לאומי", אמרו בסביבתו של בן גביר. "המפכ"ל ניסה דרך מקורבים להשפיע על ההחלטה. המסר ברור: המפכ"ל יסיים בתום שלוש שנים. המשטרה לא הציגה הישגים במיוחד בתחום המלחמה בפשיעה במגזר הערבי ומעשי הרצח".

בן גביר, נפרד משבתאי

בן גביר, נפרד משבתאי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי אמש (א') אמר שבתאי במפגש ראשי ערים ומועצות מקומיות ערביות כי הוא אינו מתכונם להמשיך בתפקידו. "בקדנציה שלי, במשך שנתיים וחצי, שירתתי תחת שלוש ממשלות ושלושה שרים, בתנאים שעומדים לרשותי כמפכ"ל, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות. זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך שנה רביעית בתנאים האלה. לא אתן לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים, להשפיע על ההתנהלות הערכית, המוסרית והמקצועית, לא שלי ולא של אף אחד מהשוטרים שלי".

בן גביר נפרד

בן גביר עצמו ניצל את האמירה של שבתאי, ונפרד ממנו. בהודעה שפרסם כתב השר: "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל קובי שבתאי על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות, מחלוקות מהותיות. אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה, מודה לו על שנים של שירות".