לא מחכה לבן גביר: ההודעה הדרמטית של קובי שבתאי - השר הגיב

על רקע הסכסוך בינו לבין השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה הודיע במהלך כנס כי אינו צפוי להמשיך בתפקידו שנה נוספת: "זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך שנה רביעית בתנאים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 18:44 ו בתמוז התשפג

לא מחכה לבן גביר: ההודעה הדרמטית של קובי שבתאי - השר הגיב
קובי שבתאי | , צילום: ראובן קסטרו

במכללה הלאומית לשוטרים התקיים היום מפגש ראשי ערים ומועצות מקומיות ערביות בראשות מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקדי מחוזות, קצינים וראש המרכז לשלטון המקומי חיים ביבס. במהלך הערב, נאם מפכ"ל המשטרה והפתיע כשהכריז כי אין בכוונתו להישאר בתפקידו שנה נוספת - זאת לפני שהתקיימה השיחה הצפויה בינו לבין בן גביר בנושא.

"זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך שנה רביעית בתנאים האלה"

"חברים יקרים, בנימה אישית: בקדנציה שלי כמפכ"ל, במשך שנתיים וחצי, שירתתי תחת שלוש ממשלות ושלושה שרים, בתנאים שעומדים לרשותי כמפכ"ל, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות", פתח ואמר שבתאי. "זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך שנה רביעית בתנאים האלה", הודיע.

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

 
לדבריו: "אני תורם עשרות שנים למען מדינת ישראל והחברה בישראל - שאתם חלק בלתי נפרד ממנה. לא אתן לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים, להשפיע על ההתנהלות הערכית, המוסרית והמקצועית, לא שלי ולא של אף אחד מהשוטרים שלי". יחד עם זאת ההיה חשוב לו להבהיר: "חברים, זה לא אירוע סיכום תפקיד. עשייה מרובה עוד לפנינו".

בן גביר מגיב לשבתאי צילום: ללא

נזכיר כי לאחרונה נחשף שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אינו מעוניין לאפשר למפכ"ל שבתאי להמשיך בתפקידו שנה רביעית. שבתאי מכהן כבר שלוש שנים בתפקידו, ולרוב מקובל שהגורם האחראי יחליט על המשך כהונת המפכ"ל שנה נוספת - אולם על רקע הסכסוכים הרבים והחיכוכים הלא מעטים בין בן גביר לשבתאי, החלטת בן גביר כי יעזוב את תפקידו כבר בחודשים הקרובים לא מפתיעה. 

בן גביר הגיב מיד: "מודה לו על שנים של שירות"

בן גביר עצמו ניצל את האמירה של שבתאי וכבר נפרד. בהודעה שפרסם כתב השר: "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל קובי שבתאי על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בנינו מחלוקות, מחלוקות מהותיות. אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה, מודה לו על שנים של שירות".