אחרי שנבחר יו"ר חדש: השרים אישרו את הצעד לפירוק לשכת עורכי הדין

שבוע לאחר הבחרו של עו"ד בכר לכהן כראש לשכת עורכי הדין- הצעת החוק לפירוק הלשכה אושרה בוועדת השרים לחקיקה: "מציאות זו אינה משרתת את האינטרס הציבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 15:38 ו בתמוז התשפג

אחרי שנבחר יו"ר חדש: השרים אישרו את הצעד לפירוק לשכת עורכי הדין
עו"ד עמית בכר - יו"ר לשכת עורכי הדין, צילום: סיון פרג׳

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין, זאת שבוע אחרי שבסיום סיבוב בחירות טעון במיוחד, כשעל הכף עומדת הוועדה לבחירת שופטים, עו"ד עמית בכר ניצח באופן רשמי ויכהן פעם נוספת בתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין.

לפי הצעת החוק, הלשכה תהפוך לגוף וולונטרי ולא פוליטי, ולא תקח חלק בוועדת לבחירת שופטים. עוד סוכם כי החוק יקודם באישור משרד המשפטים ומשרד האוצר. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לשכת עורכי הדין שולחת נציגים לוועדה לבחירת שופטים ולוועדות למינוי דיינים וקאדים בבתי הדין הדתיים השונים", נכתב. "הצעת החוק מניחה כי מציאות זו אינה משרתת את האינטרס הציבורי, משום שכאמור לשכת עורכי הדין היא איגוד מקצועי, אשר מבנהו משקף שאיפה לקדם את עניינם של עורכי הדין".

שמחה רוטמן, החוק שלו עבר בוועדת השרים

שמחה רוטמן, צילום: דוברות הכנסת

הבחירות ללשכת עורכי הדין

נזכיר כי למרות שבדרך כלל הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין הן אירוע שולי יחסית, הבחירות הללו נערכו על רקע המשבר החוקתי במדינה, כאשר אפי נוה מזוהה יותר עם הקואליציה, ובכר עם האופוזיציה והמחאה נגד הרפורמה. לעמדותיהם הפוליטיות יש משמעות רבה, מכיוון שיושב ראש הלשכה מביא גם הוא נציגים לוועדה לבחירת שופטים.

לפי נתוני ההצבעה, בכר קיבל 72% מהקולות, יריבו המרכזי, אפי נוה 20% מהקולות, ברזילי 3% וארקדי 4% מקולות הבוחרים. נזכיר כי בעקבות אחוזי הצבעה נמוכים בבחירות שהתקיימו אתמול, שר המשפטים יריב לוין האריך את ההצבעה בכל הקלפיות עד לשעה 20:00 בערב, כאשר בסיום אחוז ההצבעה עמד על כ-50%.