ברוב קולות: עורך הדין בכר נבחר ליו"ר לשכת עורכי הדין

התוצאות הרשמיות: עורך הדין עמית בכר, המזוהה עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית, נבחר ברוב קולות לכהן בשנית כיושב ראש לשכת עורכי הדין, והביס את המועמד המשמעותי שלו, אפי נוה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 18:35 ב בתמוז התשפג

ברוב קולות: עורך הדין בכר נבחר ליו"ר לשכת עורכי הדין
עו"ד עמית בכר - יו"ר לשכת עורכי הדין, צילום: סיון פרג׳

לאחר בחירות טעונות במיוחד והאשמות הדדיות בעיכובים, כשעל הכף מונחת ההשפעה המשמעותית של לשכת עורכי הדין על תהליך בחירות השופטים בארץ, עו"ד עמית בכר ניצח באופן רשמי בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, ויכהן פעם נוספת בתפקיד יו"ר הלשכה.

לפי הנתונים שפרסם העיתנואי עמית סגל, בכר קיבל 72% מהקולות, יריבו המרכזי, אפי נוה 20% מהקולות, ברזילי 3% וארקדי 4% מקולות הבוחרים. נזכיר כי בעקבות אחוזי הצבעה נמוכים בבחירות שהתקיימו אתמול, שר המשפטים יריב לוין האריך את ההצבעה בכל הקלפיות עד לשעה 20:00 בערב, כאשר בסיום אחוז ההצבעה עמד על כ-50%.

כיצד זה ישפיע על הוועדה לבחירת שופטים?

יריבו המרכזי של בכר, אפי נוה, שבשל עמדתו החיובית ביחס לרפורמה זכה לתמיכת הממשלה, קיבל יחד עם הסיעה הדתית חמישה מנדטים בלבד במועצה. לעומתו, בכר זכה ל-17 מנדטים מתוך 28, כך שסיכוי גבוה שיצליח לגבש רוב בוועדה לבחירת שופטים.

אפי נוה

אפי נוה צילום: Miriam Alster/FLASH90

 למרות שבדרך כלל הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין הן אירוע שולי יחסית, הבחירות הללו נערכו על רקע המשבר החוקתי במדינה, כאשר אפי נוה מזוהה יותר עם הקואליציה, ובכר עם האופוזיציה והמחאה נגד הרפורמה. לעמדותיהם הפוליטיות יש משמעות רבה, מכיוון שיושב ראש הלשכה מביא גם הוא נציגים לוועדה לבחירת שופטים.