בנקודה כואבת: המהלך של המפכ"ל נגד בן גביר

ברקע המתיחות בין השניים, הורה המפכ"ל שבתאי לדוברות המשטרה לא לפרסם הודעות משותפות יחד עם לשכת השר לביטחון לאומי | גורמים במשטרה נגד ניצב יורם סופר: "חנופה זולה ומביכה של ניצב שרוצה להתמנות למפכ"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 11:58 א בתמוז התשפג

בנקודה כואבת: המהלך של המפכ"ל נגד בן גביר
שבתאי ובן גביר, המהלך של המפכ"ל נגד בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היחסים המעורערים ואי האמון בין השר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי הגיעו לאחרונה לשיא חדש, זאת  לאחר התדרוכים לפיהם בן גביר הכריע כי כהונתו של שבתאי לא תוארך, תדרוכים שהגיעו בזמן ששבתאי שהה בגרמניה לצד בן משפחתו שעבר הליך רפואי. עתה מגיעה תגובת המפכ"ל, על פי פרסום ב"חדשות 12" הורה המפכ"ל שבתאי לחטיבת הדוברות במשטרה שלא לפרסם הודעות משותפות עם דוברות השר.

השר בן גביר, שמרבה לפרסם הודעות לציבור ונמצא כל העת בכותרות, פרסם לא אחת הודעות משותפות עם דוברות המשטרה בדבר מהלכים של המשטרה והפעילות השוטפת. עתה הורה המפכ"ל לדוברות שלא לפרסם יותר הודעות משותפות עם דוברות השר. למרות ששבתאי חזר לארץ כבר לפני מספר ימים, הנתק עם השר בן גביר נמשך והשניים לא שוחחו כלל בשבוע וחצי האחרונים, כך על פי הדיווח של משה נוסבאום.

ניצב יורם סופר

ניצב יורם סופר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביקורת בצמרת המשטרה לאחר הריאיון של ניצב יורם סופר 

בנוסף, בצמרת המשטרה נמתחה ביקורת חריפה על ניצב יורם סופר, אחד המועמדים לרשת את שבתאי. בריאיון אמש (ב') התבטא סופר נגד המפגינים והציג יחס נוקשה כלפי המחאות. בציטוטים של המפכ"ל מדיון שנערך במשטרה הוא ביקר את סופר ואמר: "למשטרה מדיניות אחידה והיא לא משתנה. נמשיך כפי שנהגנו עד היום: נאפשר חופש ביטוי כפי שנהוג במדינה דמוקרטית. זכות המחאה עומדת לכולם". ניצב אחר הוסיף: "חנופה זולה ומביכה של ניצב שרוצה להתמנות למפכ"ל ומבקש לרקוד על פי חלילו של השר הממנה".

בן גביר, לא יהיו הודעות משותפות. צילום: Marc Israel Sellem/POOL