בלעדי פיצוץ בצמרת: זאת הסיבה לקרב בין דרעי לבן גביר

בימים האחרונים חל עימות בין יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי לשר איתמר בן גביר, קרב שהגיע לשיאו עם הימנעות עוצמה יהודית מההצבעה על החוק שמקדם דרעי - גורמים בעוצמה יהודית מספרים מה עומד מאחורי העימות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/06/23 10:32 א בתמוז התשפג

פיצוץ בצמרת: זאת הסיבה לקרב בין דרעי לבן גביר
בן גביר עם דרעי, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

קרב קשה בצמרת הקואליציה: מאז יום ראשון בבוקר הרוחות סוערות בין יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בעוצמה יהודית מתנגדים פעם אחר פעם לחוק של דרעי לדחיית הבחירות לרבנות הראשית ובמפלגת ש"ס זועמים ומאשימים את עוצמה יהודית כי הם מתנגדים לחוק בגלל הרב שמואל אליהו, שבנו שר במפלגתו של בן גביר. 

גורמים בעוצמה יהודית: זאת הסיבה לפיצוץ 

גורמים בעוצמה יהודית אומרים בשיחה עם "חדשות כיפה" כי מה שעומד מאחורי המשבר כלל לא קשור לרבנות הראשית והסיבה לפיצוץ היא אחרת לגמרי. על פי הגורם, מה שהוביל למתיחות היא החלטת הממשלה של עוצמה יהודית שביקשה להגדיר את הציונות כערך עליון, החלטה אותה דרעי והמפלגות החרדיות ביקשו לעכב מאז עלתה לממשלה לפני שלושה שבועות. 

השר וסרלאוף, תפס פורץ על חם

השר וסרלאוף - ההחלטה שלו מתעכבת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוצמה יהודית מסבירים כי דרעי הוא זה שמעכב את ההחלטה שמבקש לקדם השר יצחק וסרלאוף, ללא הצלחה. אתמול נרשמה הסלמה בעימות בן המפלגות כאשר סיעת עוצמה יהודית לא השתתפה בהצבעה על חוק הרבנות הראשית לישראל שאושרה במליאת הכנסת על ידי סיעת ש"ס.

בעוצמה יהודית טענו כי ההימנעות על החוק היא מסיבה אחרת: "בחירות לרבנות הראשית מחייבות טוהר מידות, ונקיות כפים, ללא תרגילים פוליטיים, בלי שום טריקים ושטיקים, אין שום טעם בדחיית הבחירות. שינוי כללי משחק תוך כדי תנועה פוגע בטוהר הבחירות ולכן סיעת עוצמה יהודית נמנעה בהצבעה".