השר נגד היועמ"שית: "מי שמתנגד לאמירה שלנו - מתנגד לציונות"

הצעת החלטה שמקדם שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, לפיה ערכי הציונות יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב החקיקה והפעולות של הממשלה | השר לביטחון לאומי הגיב להתנגדותה של היועמ"שית: "מאוד מקווה שלא נשמע קולות כאלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/23 12:52 ח בסיון התשפג

השר נגד היועמ"שית: "מי שמתנגד לאמירה שלנו - מתנגד לציונות"
היועמ"שית, מתנגדת להחלטה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישיבת הממשלה השבועית נערכת היום (א') בירושלים, ועל השולחן מספר סוגיות, כמו אישור חזרתו של יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, לממשלה, והצעת החלטה שמקדם שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, לפיה יינתן משקל מכריע לערכי הציונות בתהליכי קבלת ההחלטות וגיבוש המדיניות בכלל משרדי הממשלה וזרועותיה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התבטא בכניסה לישיבת הממשלה נגד מי שמתנגד להצעה.

"הופך את עצמו למתנגד לציונות"

בן גביר פתח ואמר: "יום חשוב, יום שבו אנחנו מעלים הצעה בעד חיילי צה"ל, שהציונות תהיה ערך מנחה. כך נשאף לפתח את הגליל, לפתח את הנגב".

"אני שומע שיש כל מיני קולות שרוצים להתנגד לדבר הזה", אמר בן גביר ורמז לכאורה להתנגדותה הצפויה של היועמ"שית, גלי בהרב מיארה. "מי שמתנגד להצעת מחליטים שלנו, מי שמתנגד לאמירה שלנו שהציונות תהיה ערך מנחה, מי שמתנגד לאמירה שלנו בעד חיילי צה"ל, למעשה הופך את עצמו למתנגד לציונות. אני מאוד מאוד מקווה שאנחנו לא נשמע קולות כאלה".

"ערכי הציונות יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי"

נוסח ההחלטה קובע כי "ערכי הציונות, כפי שהם באים לידי ביטוי בחוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי, מדיניות הפנים והחוץ, החקיקה והפעולות של הממשלה וכלל יחידותיה ומוסדותיה, הן בשלב עיצוב המדיניות הציבורית והן בשלב ההטמעה והביצוע של המדיניות הציבורית וזאת מבלי לגרוע מהעקרונות המעוגנים בחוקי היסוד".