בחירות לרבנות הראשית

פיצוץ בצמרת הקואלציה: "השר הכושל ביותר בממשלה"

חוק אחד, שנראה שולי לרוב הישראלים, הצית עימות בין איתמר בן גביר לאריה דרעי | בש"ס תוקפים: "לא ברור מהיכן הגיע איתמר בן גביר האיש שמחליף אג'נדה כל דקה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/06/23 15:48 כט בסיון התשפג

פיצוץ בצמרת הקואלציה: "השר הכושל ביותר בממשלה"
בן גביר עם דרעי, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

החוק של מפלגת ש"ס לדחיית הבחירות לרבנות הראשית בלמעלה מחצי שנה, עורר משבר בין בכירי הקואליציה. במפלגת עוצמה יהודית החליטו להצביע נגד החוק בישיבת הממשלה, מה שהביא למתקפה חריפה מצד אנשי ש"ס על השר לביטחון לאומי

"לא ברור מהיכן הגיע בן גביר"

גורמים בש"ס אמרו בשיחה עם "חדשות כיפה": אנחנו מגיעים לבחירות לרבנות עם ידיים נקיות עם ייצוג לכלל הזרמים הדתיים והחרדים בגוף הבוחר, לא ברור מהיכן הגיע בן גביר האיש שמחליף אג'נדה כל דקה פעם רפורמה, פעם משמר לאומי וכעת הרבנות הראשית".

בכיר בש"ס הוסיף ואמר לעמית סגל: "בן גביר השר הכושל ביותר בממשלה ומפלגת עוצמה יהודית הינה החולייה החלשה בהנהגת המדינה". בכירים בעוצמה תוקפו חזרה ואמרו לדפנה ליאל: "הדיל של דרעי עם השמאל ברור לכולם, תמיכה באלהרר בתמורה להסכמת השמאל לחוק דרעי במסגרת המו"מ".

מפלגת ש"ס, אירוע משעשע

מפלגת ש"ס צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסופו של דבר החוק אושר בישיבת הממשלה וגם בוועדת שרים לענייני חקיקה לא הצליחו אנשי עוצמה יהודית לבלום את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, השר לביטחון לאומי ניסה להטיל וטו על החוק בוועדת השרים אבל שר המשפטים יריב לוין הפך את ההחלטה והחוק יגיע להצבעה במליאת הכנסת כבר השבוע. 

הסיבה לדחיית הבחירות

אחת הסיבות לדחיית הבחירות היא שבמפלגתו טרם הכריעו מי יהיה המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון. שני השמות שעלו הם הרב דוד יוסף, אחיו של הראשון לציון הנוכחי, והרב יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע ואחיו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי.