בחירות לרבנות הראשית

ללא עוצמה יהודית: דחיית הבחירות לרבנות הראשית אושרה בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל | הח"כים מעוצמה יהודית נעדרו מההצבעה: "הבחירות לרבנות מחייבות טוהר מידות ונקיות כפיים ללא תרגילים פוליטיים, בלי שום טריקים ושטיקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 22:35 ל בסיון התשפג

ללא עוצמה יהודית: דחיית הבחירות לרבנות הראשית אושרה בקריאה ראשונה
צילום: Flash90

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה ראשונה את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל, שיאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בחצי שנה. בהצעה תמכו 45 חברי כנסת לעומת 37 שהתנגדו. במידה והצעת החוק תאושר בקריאה שנייה ושלישית, הבחירות לרבנות הראשית שאמורות להתקיים בחודש אוגוסט הקרוב, יידחו בחצי שנה.

בתוך כך, חברי הכנסת מעוצמה יהודית שנעדרו מההצבעה והסבירו כי אין שום טעם לדחות את הבחירות. "בחירות לרבנות הראשית מחייבות טוהר מידות, ונקיות כפים, ללא תרגילים פוליטיים, בלי שום טריקים ושטיקים, אין שום טעם בדחיית הבחירות. שינוי כללי משחק תוך כדי תנועה פוגע בטוהר הבחירות ולכן סיעת עוצמה יהודית נמנעה בהצבעה".

בן גביר ודרעי

בן גביר ודרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"החוק המוצע מחיל תיקון גם על סבבי הבחירות הבאים לרבנים הראשיים"

על פי הצעת החוק,  מוצע לדחות, בהוראת שעה, את מועד סיום כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל המכהנים כיום עד ל-9.04.2024. כמו כן, מוצע לדחות, בהוראת שעה, את מועד סיום כהונתם של חברי מועצת הרבנים הראשית עד ל.10.06.2024. החוק קובע כי תקופת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל תהיה עשר שנים וכי תקופת כהונתם של חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל הנבחרים באמצעות האסיפה הבוחרת תהיה חמש שנים. עוד נקבע כי תקופת כהונה תיחשב לפי הלוח העברי. 

הרבנים הראשיים

הרבנים הראשיים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדברי ההסבר לצעה נכתב כי "הדבר מעורר מורכבות מאחר שראשי הרשויות, המהווים שיעור נכבד באסיפה הבוחרת והמייצגים ציבור גדול, נמצאים לקראת תום כהונתם וחלקם עשוי להתחלף במערכת הבחירות הקרובה לרשויות המקומיות. החוק המוצע מחיל, הלכה למעשה, תיקון גם על סבבי הבחירות הבאים לרבנים הראשיים ולחברי המועצה הנבחרים ומונע את סמיכות הזמנים בין הבחירות כאמור לבין הבחירות לרשויות המקומיות שנוצרה כמפורט לעיל".