בחירות לרבנות הראשית

בכיר בש"ס: "שבן גביר ילמד מסמוטריץ שאומר אמן על כל מה שאנחנו אומרים"

לאחר שבן גביר הצביע בישיבת הממשלה נגד הצעת החוק של דרעי, גורמים בש"ס זעמו. גורם בכיר במפלגה תקף: "בן גביר יבין לאט את מה שסמוטריץ' הבין מהר, אנחנו בעלי הבית ולא נסכים לשום התערבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 20:40 כט בסיון התשפג

בכיר בש"ס: "שבן גביר ילמד מסמוטריץ שאומר אמן על כל מה שאנחנו אומרים"
בן גביר ודרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצביע בישיבת הממשלה נגד החוק של ש"ס לדחיית הבחירות לרבנות הראשית בצי שנה, גורמים בתוך המפלגה זעמו. בתוך כך, גורם בכיר בש"ס אמר היום, על פי דיווח של משה ויסברג, כי: "בן גביר יבין לאט את מה שסמוטריץ' הבין מהר, ושאפילו דגל התורה מבינים, אנחנו בעלי הבית ולא נסכים לשום התערבות".

עוד אמר הגורם הבכיר: "שבן גביר ילמד מבצלאל שאומר אמן על כל מה שאנחנו אומרים ואנחנו בתמורה פרגנו לו רב בבית אל וקריית ארבע שגם ככה לא קשורים אלינו", בהתייחסו לבחירות לרבני הערים, ביניהם בחירת הרב הראשי לקריית ארבע-חברון שהוכתר היום, בין השאר - בנוכחות השר מיכאל מלכיאלי, שהגיע על אף העימות עם עוצמה יהודית. 

החוק עבר למרות התנגדות עוצמה יהודית

יש לציין, כי בסופו של דבר החוק אושר בישיבת הממשלה וגם בוועדת שרים לענייני חקיקה לא הצליחו אנשי עוצמה יהודית לבלום את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, השר לביטחון לאומי ניסה להטיל וטו על החוק בוועדת השרים אבל שר המשפטים יריב לוין הפך את ההחלטה והחוק יגיע להצבעה במליאת הכנסת כבר השבוע. 

אחת הסיבות לדחיית הבחירות היא שבמפלגת ש"ס טרם הכריעו מי יהיה המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון, והם נקרעים בין שני מועמדים בעלי משמעות פוליטית: הרב דוד יוסף, אחיו של הראשון לציון הנוכחי, והרב יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע ואחיו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי.