מפלה לסמוטריץ': המועמד של הציונות הדתית הפסיד

לפני מספר חודשים הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי עו"ד צביקה וישנגרד יהיה נציג הציונות הדתית בבחירות בפתח תקווה - אבל בבחירות הפנימיות הפסיד נציגו של סמוטריץ' לנציג הבית היהודי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/06/23 11:23 ל בסיון התשפג

מפלה לסמוטריץ': המועמד של הציונות הדתית הפסיד
סמוטריץ' , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הפסד למפלגת הציונות הדתית בזירה המוניציפאלית. לפני מספר חודשים הודיע בכנס חגיגי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי חבר הבית היהודי לשעבר, עו"ד צביקה וישנגרד, יעמוד בראש רשימת הציונות הדתית בעיר פתח תקווה. אחרי הבחירה בוישינגרד הוקמה ועדה עם אנשי הבית היהודי על מנת לרוץ יחד בבחירות לעירייה, אז החלו הדברים להשתבש. 

למרות שההערכות היו כי נציג הציונות הדתית יעמוד בראש הרשימה של הציונות הדתית - הבית היהודי, משום שזוהי המפלגה הגדולה ובעלת האמצעים, הוועדה שהוקמה על ידי וישינגרד ואיש הבית היהודי איציק דיעי והתכנסה אתמול (א') על מנת להקים רשימה משותפת בחרה להפתעת רבים ברונן טל, איש הבית היהודי, ווישינגרד שזכה לתמיכת סמוטריץ' הפסיד. 

סמוטריץ

סמוטריץ' עם וישנגרד צילום: צילום: אמיר בן חיים, הציונות הדתית פ"ת

אחרי הדרמה - הוועדה התפרקה

בראש הוועדה עמד עורך הדין יצחק לקס משוהם, אחרי ההפסד המפתיע של נציגו של סמוטריץ' לנציג הבית היהודי, ובהמשך לדרמה, הודיע לקס לאנשי הציונות הדתית בפתח תקווה: "למרבה הצער מספר חברי ועדה שלחו אלי הודעה על התפטרותם מחברותם בוועדה, ובנסיבות אלה איני רואה מקום להמשיך את פעילותה של הוועדה בהרכב חסר".

"אשר על כן גם איני מוצא מקום לזמן לראיונות את המתמודדים שהציגו מועמדות לרשימה. תחושתי הקשה שכפועל יוצא של האמור לעיל, גם תם תפקידה של הוועדה בניסיונה לגבש רשימה שתצליח לאחד את הציבור הדתי לאומי בפתח תקווה, ועל כך אני מצר". 

כעת ישנה אי וודאות בקרב הקהילות הדתיות בפתח תקווה ולא ברור אם יצליחו הבית היהודי והציונות הדתית להתאחד, למרות הדם הרע שיצרה הבחירה באיש הבית היהודי לראשות הרשימה הסרוגה. בנוסף, ישנה את רשימת עוצמה יהודית בהובלת גילה בן נאים, שמתחרה גם היא על המצביעים הסרוגים.