סמוטריץ' לא מתרגש מהאיומים של האופוזיציה: לא נקבל את התכתיבים שלהם

בעקבות האיומים של ראשי האופוזיציה כי הם יפרשו מהשיחות בבית הנשיא, יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', איים כי הקואליציה תחוקק את הרפורמה המשפטית בלי הידברות: "הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/06/23 16:03 כה בסיון התשפג

סמוטריץ' לא מתרגש מהאיומים של האופוזיציה: לא נקבל את התכתיבים שלהם
סמוטריץ', קרב עם האחים מרציאנו, צילום: Revkin Fenton/Flash90

לאחר החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו על פרישת כל מועמדי הקואליציה מהמועמדות לוועדה לבחירת שופטים ודחיית הבחירות בחודש, באופוזיציה הגיבו בתקיפות. ואיימו כי הם יפרשו מהשיחות בבית הנשיא. בתוך כך, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' תקף היום (ד') את ראשי האופוזיציה ואיים כי הקואליציה תחוקק את הרפורמה המשפטית בלי הידברות.

"האיומים של האופוזיציה לפוצץ באופן חד צדדי את השיחות בבית הנשיא חושפים את הפנים האמיתיות שלהם. הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה. אנחנו לא ניכנע, לא נתקפל ולא נקבל תכתיבים חד צדדיים. אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה. אנחנו מאד רוצים לחוקק בהסכמה אבל אם האופוזיציה תפוצץ את השיחות בבית הנשיא, אנחנו נחוקק באופן עצמאי בהתאם למנדט החד משמעי שקיבלנו מרוב גדול בציבור הישראלי בבחירות האחרונות", אמר סמוטריץ'.

ראשי הקואליציה: "להפסיק להציב אולטימטומים"

כאמור, בעקבות הצהרתם של ראשי האופוזיציה, הקואליציה פרסמה הודעה בה התייחסה לאיומים. "ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות. אחרי 3 חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי".