"חסרת אחריות": היועמ"שית לא מאשרת מעצרים מנהליים - בן גביר תוקף

ברקע סירובה של בהרב מיארה לאשר מעצרים מנהליים לראשי הפשיעה בחברה הערבית, תוקף השר לביטחון לאומי: "ניתן היה למנוע מקרי רצח אלמלא היועצת לא הייתה מטרפדת את מעצרם" | אתמול נקבע מותו של הנרצח ה-103 בחברה הערבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 07:47 כט בסיון התשפג

"חסרת אחריות": היועמ"שית לא מאשרת מעצרים מנהליים - בן גביר תוקף
בן גביר, עוד שלב בעימות המתמשך עם היועמ"שית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחד הכלים אותם דורש השר לביטחון לאומי במאבק בפשיעה הבלתי נגמרת במגזר הערבי הוא כלי המעצר המנהלי לבכירי הפשע. אך בעוד השר מקדם את המעצרים, המהלך נתקל בסירוב משפטי מצד היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. בעקבות הסירוב הוציא השר בן גביר הודעה קשה בה הוא תוקף את בגרב מיארה ומכנה אותה: "חסרת אחריות".

"התנגדותה למעצר מינהלי לראשי מאפייה עם דם על הידיים"

"התנגדותה של היועמ"שית לביצוע מעצרים מנהליים נגד בכירי ארגוני הפשע במגזר הערבי מקוממת" כותב השר בן גביר, "כבר לפני חודש הגישה המשטרה בקשה למעצרים מנהליים למספר בכירים בארגוני פשיעה גדולים, חלקם היו מעורבים בעצמם באירועי רצח, שניתן היה למנוע אלמלא היועצת לא הייתה מטרפדת את מעצרם".

היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי

היועמ"שית, מסרבת לבקת בן גביר לייצוג עצמי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר תוקף את בהרב מיארה על רקע המעצרים המנהליים שהם מנת חלקם של רבים בנוער הגבעות ואומר: "הקלות בה מאשרת היועצת מעצרים מינהליים לנערים שנחשדו בהפרות סדר בחווארה, למול התנגדותה למעצר מנהלי לראשי מאפייה עם דם על הידיים חסרת אחריות".

הנרצח ה-103 בחברה הערבית

האלימות בחברה הערבית כאמור, לא פוסקת ואתמול נרצח קורבן נוסף. באירוע ירי בעיר נצרת, נרצח תושב העיר בן 25 ואדם נוסף בן 58 נפצע באורח קשה. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 103 בני אדם כאשר בשנה הקודמת נרצחו 116 דקות ובשנת 2021 נרצחו 126 בני אדם בחברה הערבית.