לאחר שהתנגד למעצרים מנהליים - סמוטריץ' מתהפך: "יש הצדקה"

שר האוצר מביע תמיכה בחוק שמקדם בן גביר שיאפשר לו לאשר מעצרים מנהליים כנגד גורמי פשיעה בטענה שמדובר ב"אירוע טרור לכל דבר". לפני מספר חודשים אמר סמוטריץ' על מעצרם המנהלי של נערי גבעות כי "זה לחלוטין לא לגיטימי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 17:29 כג בסיון התשפג

לאחר שהתנגד למעצרים מנהליים - סמוטריץ' מתהפך: "יש הצדקה"
סמוטריץ', התהפך בנושא המעצרים המנהליים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במסגרת ישיבת סיעת הציונות הדתית, התייחס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לחוק שמקדם השר בן גביר במסגרתו יוכל להורות על מעצרים מנהליים כחלק מהמאבק בפשיעה הגואה במגזר הערבי. לשאלת העיתונאים טל שליו, האם הוא תומך בחוק ענה סמוטריץ': "זה אירוע טרור לכל דבר ועניין ואל מול מכת מדינה חריגה בעוצמתה יש הצדקה לשימוש בכלים חריגים". בעבר על רקע מעצרם המנהלי של שני נערי גבעות, התנגד סמוטריץ' נחרצות למעצרים מנהליים.

"יש הצדקה לשימוש בכלים חריגים"

"אנחנו במכת מדינה" אמר השר סמוטריץ', "זה אירוע טרור לכל דבר ועניין ואל מול מכת מדינה חריגה בעוצמתה יש הצדקה לשימוש בכלים חריגים". סמוטריץ' אף הוסיף כי "יש בזה המון צביעות, השב"כ כבר במשך שנים מתעסק בכל גרפיטי של נוער גבעות, זה בסדר גמור ולא שמעתי אף אחד צועק שזה פוגע בזכויות, לא שמעתי את היועצת המשפטית לממשלה, לא את ראש השב"כ את כל אבירי זכויות האדם".

"אני נעצרתי בימי טרום הגירוש על ידי השב"כ"

השר שיתף גם את מעורבות השב"כ בזמן שהוא נעצר בעצמו בזמן ההתנתקות: "אני נעצרתי בימי טרום הגירוש מגוש קטיף בחשד למעורבות בחסימות כבישים על ידי השב"כ. השב"כ עסק בלרדוף מתנגדי ממשלה שעשו מחאה דמוקרטית, שלא מתקרבת לנעליים של עוצמת האלימות, הכאוס והחורבן שממיתים אנשי המחאה הנוכחית, והשב"כ התעסק בזה".

בן גביר, מקבל גיבוי מסמוטריץ'. צילום: Ben Hakoon/Flash90

סמוטריץ' סיים ואמר: "השב"כ מתעסק גם היום עם נערים שעושים גרפיטי, אבל עם 102 נרצחים בחברה הערבית ואנשים שמטילים חיטטתם לא, מלחמה בטרור של הפשיעה הערבית המאורגנת עכשיו דורשת כלים חריגים" אמר.

כשסמוטריץ' נשאל על מעצרים מנהליים: "לחלוטין לא לגיטימי"

כאמור, בעבר כשנשאל על מעצרם המנהלי של נערי גבעות התנגד סמוטריץ' נחרצות ואף אמר כי זה "לחלוטין לא לגיטימי". "מי שעובר על החוק צריך להיענש" מאר אז, "אבל יש כלים ותהליכים מסודרים, זה לחלוטין לא לגיטימי, אף אחד לא חושב להשתמש בזה נגד משפחות פשע", היום הדברים מקבלים משמעות אחרת.