לפיד וגנץ הודיעו: "אין וועדה – אין שיחות"

ראשי האופוזיציה, בני גנץ ויאיר לפיד הצהירו כי כל עוד הוועדה למינוי שופטים לא תוקם, הם מקפיאים את שיחות ההידברות: "עד שלא תהיה וועדה - לא נגיע לבית הנשיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 18:51 כה בסיון התשפג

לפיד וגנץ הודיעו: "אין וועדה – אין שיחות"
חברי הכנסת גנץ ולפיד | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אין וועדה – אין שיחות": לאחר ספירת הקולות של חברי הכנסת בבחירות לוועדה למינוי שופטים, נבחרה היום (ד') נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. בתוך כך, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי,בני גנץ, מסרו הצהרה משותפת בה התייחסו להישג של האופוזיציה והכריזו כי הם מקפיאים את השיחות בבית הנשיא בעקבות הוראתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לחבריו בקואליציה.

צפו בהצהרה:

לפיד: "בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא"

בפתח דבריו, התייחס ראש האופוזיציה, לבחירתה של חברת הכנסת קארין אלהרר. "יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד טען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו אינו מעוניין בהידברות עם האופוזיציה והכריז כי כל עוד הוועדה לא תוקם, השיחות בבית הנשיא יוקפאו. "נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה – אין שיחות. נתניהו התחייב בפני הנשיא, אבל אז קרס תחת הלחץ של שותפיו. הוא הפסיד בהצבעה כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים".