מבוכה לקואליציה: אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים; נציגת הליכוד נשארה בחוץ

לאחר ספירת הקולות של חברי הכנסת בבחירות לוועדה למינוי שופטים, נבחרה נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי לעומת 56 שהתנגדו. טלי גוטליב לא נבחרה אחרי שקיבלה 59 התנגדויות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/06/23 18:15 כה בסיון התשפג

מבוכה לקואליציה: אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים; נציגת הליכוד נשארה בחוץ
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה בכנסת: לאחר ספירת הקולות של חברי הכנסת בבחירות לוועדה למינוי שופטים, נבחרה נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר ברוב של 58 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. בחברת הכנסת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו. הבחירה לנציג נוסף תתקיים תוך 30 יום. בניגוד להנחייתו של נתניהו, ארבעה חברי קואליציה והצביעו מאחורי הפרגוד בעד נציגת האופוזיציה.

עם פרסום תוצאות הבחירות, צעקות פרצו במליאה. חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית צעקה לעברי חבריה לקואליציה: "בושה, תתביישו!" לעומתה, חברי האופוזיציה צהלו ומחאו כפיים עם היבחרה של נציגתם לוועדה.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טלי גוטליב על ההפסד לאופוזיציה: "לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי"

חברת הכנסת טלי גוטליב שלא הסירה את מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים חרף בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחסה לתוצאות. "כמו שאמרתי בבוקר. בלי הסכמה על שני מועמדים, תנצח נציגת האופוזיציה. יהיו חברי קואליציה שיבחרו בה כי לפני ואחרי הכל כנראה מה שמחפשים בימין זה שקט ולא משילות. מקווה מאד שאני טועה. לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי. קואליציה עם 64 מנדטים לא השכילה לבחור 2 נציגים מטעמה. חברי קואליציה הצביעו לנציגת האופוזיציה. אוי לבושה".

גוטליב בצאתה מהפגישה עם נתנהיו

גוטליב בצאתה מהפגישה עם נתנהיו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לתוצאות הבחירות ודרש להביא להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים בהצבעה גלויה. "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית. לאור זאת, אני קורא לחבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן להביא באופן מיידי להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה האם הליכוד כולו מחוייב לימין או לא". 

צפו בדבריו של בן גביר: