באופוזיציה מאיימים על נתניהו: "כמו עם גלנט, הציבור ייצא לרחובות"

לקראת ההכרעה בוועדה לבחירת שופטים, נרשמת דריכות גם באופוזיציה. חבר הכנסת גלעד קריב אומר ל"חדשות כיפה" כי הדבר "תלוי בנתניהו, האם במסגרת תפקידו הוא יכבד את הנוהג הפרלמנטרי". ומה יקרה אם לא תיבחר? "יש לנו כבר תקדים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/06/23 12:15 כה בסיון התשפג

באופוזיציה מאיימים על נתניהו: "כמו עם גלנט, הציבור ייצא לרחובות"
גלעד קריב, "הציבור ייצא לרחובות", צילום: עמיאל ירחי

בכנסת נרשמת דריכות לקראת ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים ובעיקר מחכים להכרעת הקואליציה בדבר בחירתה של נציגת האופוזיציה, קארין אלהרר לוועדה. בראיון ל"חדשות כיפה" אומר חבר הכנסת גלעד קריב מהעבודה כי במידה ואלהרר לא תיבחר: "הציבור הישראלי יצא לרחובות".

גלעד קריב: "הציבור יצא לרחובות" צילום: חדשות כיפה

"יש לנו כבר תקדים. מניח שהציבור הישראלי יצא לרחובות"

יבחר היום נציג אופוזיציה?

תלוי בנתניהו. האם במסגרת תפקידו הוא יכבד את הנוהג הפרלמנטרי במדינת ישראל או שיחליט להמשיך את הקרע בעם. שאלה שצריך להפנות אליו. 

מה יקרה אם לא?

יש לנו כבר תקדים. מניח שהציבור הישראלי יצא לרחובות, כמו שקרה כאשר הוא פיטר את שר הביטחון גלנט. ואני גם מניח שנתניהו יראה את שערי הבית הלבן רק ב-2027 במקרה הזה. 

חבל לך שקארין אלהרר נבחרה ולא אפרת רייטן נציגת המפלגה שלכם?

חשבתי שאפרת רייטן הייתה מועמדת מצטיינת עם הרבה ניסיון, אבל האופוזיציה קיבלה החלטה משותפת ולהערכתי כל חברי האופוזיציה יצביעו בעדה וטוב שיש לנו נציגה אחת. 

אתם מצביעים למי שיושבת בשיחות בבית הנשיא ומעורבת בדילים שאתם מתנגדים להם

אני לא יודע מה קורה בשיחות בבית הנשיא ולכן נזהר לקבוע בעניין. אחת הביקורות שלנו היא שהדברים לא שקופים דיים. אני בטוח שקארין תעשה עבודה מצוינת ותייצג את האופוזיציה.