גנץ במסר לנתניהו: "לא הזמן לתרגילים פוליטיים"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, העביר מסר לקואליציה כי כדי להמשיך את ההידברות, צריך לבחור נציג אחד מכל צד בוועדה למינוי שופטים: "שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 15:09 כג בסיון התשפג

גנץ במסר לנתניהו: "לא הזמן לתרגילים פוליטיים"
גנץ,, צילום: Yonatan SIndel/Flash90

ביום רביעי הקרוב תבחר הכנסת את נציגיה לוועדות מינויים לנושאי משרה שיפוטית: הוועדה לבחירת שופטים, הוועדה לבחירת דיינים, הוועדה לבחירת קאדים וועדת המינויים לקאדים-מד'הב. בפתח ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי, יו"ר הסיעה, חבר הכנסת בני גנץ העביר היום (ב') מסר לקואליציה כי כדי להמשיך את ההידברות, צריך לבחור נציג אחד מכל צד בוועדה למינוי שופטים.

"לבחור נציג קואליציה ונציגה מאופוזיציה, ולהמשיך בהידברות"

"אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי", פתח גנץ את דבריו, "ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל".

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים. אני שומע בכל כמה שעות על נוסחה כזו ונוסחה אחרת. יש נוסחה פשוטה מאוד – לבחור נציג קואליצייה לוועדה, לבחור נציגת אופוזיציה, ולהמשיך בהידברות בכדי שנוכל למצות את הניסיון לעשות את מה שרוב הציבור הישראלי רוצה: לשמור על הדמוקרטיה, לשמור על אחדות ישראל, להגיע להסכמות, ולהמשיך להתווכח על נושאים אחרים".

על דבריו של ליברמן: "צריך להמשיך את המגעים בבית הנשיא"

במהלך נאומו, התייחס גנץ לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שטען כי מטרת ההסכם כי החזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי לממשלה. "אני לא יודע על סמך מה הוא אומר את מה שהוא אומר , אני לא יודע את מה שהוא יודע. כרגע צריך להתמקד בבחירות לוועדה לבחירת שופטים ביום רביעי ולהמשיך את המגעים בבית הנשיא", אמר גנץ בישיבת הסיעה.