הליכוד יצליח לכפות בחירות חוזרות? הסתיימה ההצבעה החשאית לוועדה לבחירת שופטים

בליכוד החליטו לדחות את הבחירות בחודש על ידי כך שהצביעו נגד כלל המועמדים, אך סירובה של טלי גוטליב טרף את הקלפים: "צר לי לאכזב את אנשי לשכת ראש הממשלה" | התוצאות של ההצבעה יתקבלו מיד

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/06/23 10:45 כה בסיון התשפג | עודכן בתאריך 14/06/23 15:34

הליכוד יצליח לכפות בחירות חוזרות? הסתיימה ההצבעה החשאית לוועדה לבחירת שופטים
נתניהו וגוטליב, ראש בראש, צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

דרמה של הרגע האחרון בכנסת. לאחר שבליכוד החליטו להביא לדחיית הבחירות לוועדה לבחירת שופטים בחודש על ידי כך שיצביעו נגד כלל המועמדים ואיש לא ייבחר,  מה שייאלץ בחירות חוזרות, סירבה חברת הכנסת, טלי גוטליב, להסיר את מועמדותה ובקואליציה יצביעו נגד שתי המועמדות גוטליב ואלהרר. 

מוקדם יותר שאר חברי הקואליציה פרשו מהבחירות לוועדה למינוי שופטים. בעקבות הדרמה, הודיעו במפלגת ישראל ביתנו כי יצביעו לגוטליב. ההצבעה הסתיימה לפני דקות והתוצאות יתפרסמו בשעה הקרובה.

הסעיף שיאפשר את דחיית הבחירות

האפשרות לדחיית הבחירות טמונה בסעיף 15 לחוק הוועדה לבחירת שופטים שקובע כי אם מועמד מסויים לא קיבל מספיק קולות בהצבעה החשאית, הבחירות נדחות באופן אוטומטי ב-20 יום. ההצעה של נתניהו הייתה כי הקואליציה כולה תצביע נגד אלהרר מה שיגרום לדחיית הבחירות ב-30 יום. גוטליב כאמור, סירבה והבחירות יצאו לדרך.

הסעיף שיאפשר את דחיית הבחירות

הסעיף שיאפשר את דחיית הבחירות צילום: ללא

גוטליב לא נכנעת: "צר לי לאכזב את אנשי לשכת רוה"מ"

למרות הסערה המתחוללת, חברת הכנסת גוטליב נשארת בשלה ומצהירה כי לא תסיר את מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים: "אני לא מסירה מועמדות. צר לי לאכזב את אנשי לשכת רוה"מ שמדליפים שקרים לתקשורת בניסיון לפגוע בי, כי מעולם נתניהו לא צעק עלי שאני פוגעת בביטחון המדינה, והוא ממש לא איבד עשתונות. אכן הרים קול וביקש שאסיר מועמדות ושאסמוך על ניסיונו הרב, גם שרים נוספים הרימו קול. אני עדיין מועמדת".

אריה דרעי.

אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך הליכוד סוער גם כן, חבר הכנסת דוד ביטן תקף בראיון ל"רשת ב" את שר המשפטים ואומר: "ראש הממשלה מנהל איתו מו"מ כבר שבוע וחצי, כאילו שמדובר בסיעה בתוך סיעה. הוא צריך לקבל את עמדת רה"מ ולא להוביל אותנו לקבל החלטות ברגע האחרון. הוא גורם נזק תדמיתי לליכוד". מצד שני אמרה הבוקר חברת הכנסת גוטליב כי "זו תהיה בושה והשפלה לבחור בנציג ממפלגת יש עתיד לוועדה למינוי שופטים".