הפתרון לחוק הגיוס? נתניהו והחרדים סיכמו: יקודם מיידית

לאחר שבמפלגות החרדיות סרבו לדחיית חוק הגיוס החדש, הושגו הסכמות עם נתניהו במסגרתם הצעדים לחקיקת החוק שיסדיר את מעמד בני הישיבות יחלו באופן מיידי. במקביל יקודם חוק ההטבות למשרתים | החוק יפוג בתחילת החודש הבא

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/06/23 09:32 כד בסיון התשפג

הפתרון לחוק הגיוס? נתניהו והחרדים סיכמו: יקודם מיידית
נתניהו וגפני, הושגו הסכמות בנוגע לחוק הגיוס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד שבועיים יפוג חוק הגיוס הנוכחי, מה שיעמיד את בני הישיבות החרדיים ללא מעמד חוקי. במטרה להימנע מהמצב המסובך, הגיעו ראש הממשלה וראשי המפלגות החרדיות להסכמות לפיהן הצעדים לחקיקת החוק החדש יחלו כבר עתה, במטרה להסדיר את מעמדם. בתחילה ביקש נתניהו להעביר את חקיקת חוק הגיוס החדש לכנס החורף של הכנסת, אך במפלגות החרדיות התנגדו נחרצות ודרשו את חקיקת החוק כבר בכנס הקרוב.

סוכם: יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק

במפלגת ש"ס עדכנו על ההסכמות לאחר המפגש של נתניהו וראשי המפלגות החרדיות: "בפגישה שהתקיימה בין רוה"מ לראשי המפלגות החרדיות סוכם, כי יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק להסדר מעמד בני הישיבות". עוד הוסיפו כי כבר בימים הקרובים יעבדו על גיבוש תזכיר לחוק מול הגורמים המקצועיים. בש"ס הדגישו כי המטרה היא "לאפשר הצגת חוק מוסכם לטווח הארוך".

לשכת גיוס

לשכת גיוס. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בימים האחרונים הגיבו גם ביהדות התורה לאפשרות של דחיית החקיקה ואמרו: "בניגוד לדיווחים, עמדתנו היא כי ההליכים לחקיקת חוק הגיוס יחלו מיד. וזאת עמדת הנציגות החרדית כולה". חוק הגיוס עצמו יפוג כבר בתחילת החודש הבא, כאשר ביו ראשון כתבו בתנועה לאיכות השלטון לרמטכ"ל כי עליו להיערך לגיוסם של בני הישיבות לאחר שהחוק יפוג.

אריה דרעי.

אריה דרעי, הושגו הסכמות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצעדים של נתניהו למניעת תסיסה בציבור

במטרה להימנע מתסיסה ציבורית בעקבות חקיקת החוק החדש, יוזם נתניהו מספר צעדים מונעים ובראשם חקיקת חוק מקביל, "חוק הוכרת השירות" של שר הביטחון גלנט. החוק קובע שורת הטבות לאזרחים המשרתים שגובה של 8 מיליארד שקלים.