חוק הגיוס יפוג בתוך שבועיים: פתרון אין - דרישה חדשה דווקא יש

בעוד בקואליציה טרם הגיעו להסכמות עם החרדים על פתרון לחוק הגיוס החדש, תוקף החוק הנוכחי יפוג בעוד שבועיים וצפוי לייצר פלונטר משפטי. בעוד בקואליציה רוצים לדחות ההכרעה, שר הביטחון דורש חוק עם הטבות למשרתים | היועמ"שית תציג את עמדתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 21:26 כב בסיון התשפג

חוק הגיוס יפוג בתוך שבועיים: פתרון אין - דרישה חדשה דווקא יש
לשכת גיוס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד כשבועיים יפוג תוקפו של חוק הגיוס הנוכחי ובעוד חוק חדש עוד לא נראה באופק, מתקרבים בממשלה לפלונטר משפטי מאחר ולא יהיה תוקף חוקי לאי גיוס החרדים לצבא. בתוך כך בתנועה לאיכות השלטון פנו לרמטכ"ל בדרישה לחייב את צה"ל להיערך לגיוס כללי. היועמ"שית בהרב מיארה תגיש מחר ככל הנראה את עמדתה בעניין חוק הגיוס.

בקואליציה אין הסכמות

המדינה אמורה הייתה להשיב עד לתאריך היעד את תשובתה לבג"צ בנוגע לדחייה נוספת של חוק הגיוס, אך בקואליציה טרם הגיעו להסכמות מול המפלגות החרדיות על הנוסח המוסכם של החוק. חוק הגיוס הנוכחי חוקק ממשיך רק מכוח הדחיות החוזרות ונשנות של בג"צ שדחה את ההכרעה בנוגע לחוק כבר 15 פעמים ברציפות. במפלגות החרדיות יש לציין, דרשו בתחילה חקיקת חוק חדש שיסדיר סופית את מעמד בני הישיבות.

הרמטכ"ל, איגרת מיוחדת

הרמטכ"ל, הדחייה תפוג בעוד שבועיים. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי יאיר שרקי דיווח הערב כי מוקש נוסף טמון בדרישתו של שר הביטחון לחוקק את חוק "יוקרת השירות" שיעבור במקביל לחוק גיוס חדש. מטרת החוק להביא להטבות בהיקף נרחב עבור המשרתים בצבא בהיקף של כ-8 מיליארד שקלים.

דרעי ונתניהו

דרעי ונתניהו, הסכימו לדחיית חוק הגיוס. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החרדים נאלצו להסכים

במהלך תקופת המשא ומתן הארוך לפני הקמת הממשלה, למפלגות החרדיות הייתה דרישה מרכזית אחת, חקיקת חוק גיוס חדש שיסדיר את נושא גיוסם של בני הישיבות לרוחן של המפלגות. בהמשך אף הוצב בפני הממשלה גם אולטימטום מצד המפלגות החרדיות, לפיו הן לא יצביעו על התקציב אם החוק לא יוסדר, לאחרונה הסכימו המפלגות לדחייה של החוק.