ליברמן לא פוסל ישיבה עם נתניהו - עם תנאי אחד

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי הוא לא פוסל ישיבה עם נתניהו והליכוד במידה והמפלגות הדתיות יישארו בחוץ: "אפעל בכל הכוח למען הקמת קואליציה ציונית וליברלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/23 21:25 כא בסיון התשפג

ליברמן לא פוסל ישיבה עם נתניהו - עם תנאי אחד
חה"כ אביגדור ליברמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נוהג לבקר ולתקוף את הקואליציה ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו, ולעיתים אף מעורר סערות לא קטנות בעקבות התבטאיותיו החריפות. הערב (מוצאי שבת) הצהיר ליברמן בעמוד הטוויטר שלו כי למרות חילוקי הדעות שלו עם נתניהו, הוא מוכן לשבת יחד איתו ועם הליכוד בקואליציה "ציונית וליברלית" אך ללא המפלגות הדתיות.

"מדינת ישראל כרגע זקוקה לקואליציה ציוניות וליברלית"

נכון שאני לא מאמין לאף מילה של נתניהו", פתח ליברמן את דבריו, "אבל אין פה ויכוח פרסונלי או פסילה אישית. אמרתי אינספור פעמים שמדינת ישראל כרגע זקוקה לקואליציה ציוניות וליברלית, כולל תנועת הליכוד וללא המפלגות החרדיות והמשיחיות".

נתניהו, גפני וגולדקנופף

נתניהו, גפני וגולדקנופף צילום: Flash90

בסיום דבריו, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי במידה ונתניהו יהיה מוכן להיפרד מהמפלגות החרדיות, הוא יקדם סדר יום "ציוני וליברלי". "במידה ונתניהו יהיה מוכן להיפרד מהשותפים 'הטבעיים' שלו, אפעל בכל הכוח למען הקמת קואליציה ציונית וליברלית עם סדר יום ברור- כינון חוקה והפרדה בין דת ומדינה". 

ליברמן על הדרישה לשני רבנים ראשיים חרדים: "התקפלות של הקואליציה"

בעקבות בחירת המועמד של הציונות הדתית לתפקיד הרב האשכנזי הראשי, הרב מאיר כהנא, בדגל התורה מתכננים להעמיד מועמד חרדי לתפקיד. לשאלת "חדשות כיפה", על הדרישה החרדית למנות שני רבנים ראשיים חרדים, השיב ליברמן: "יש פה התקפלות של הקואליציה בפני הדרישות החרדים. תמיד רבהיה נהוג שיהיה רב ראשי ציוני ממחנה של הציונות הדתית. מינוי רבנים ראשיים חרדים זה עוד פגיעה בתנועה הציונית ועוד התקדמות בכיוון של מדינת הלכה".

"מינוי רבנים ראשיים חרדים - עוד פגיעה בתנועה הציונית"

"כמו שאמרתי, הקואליציה הזאת מעודדת רוב אנטי ציוני דמוגרפית וגם ברמת העמדות והתפיסות וכל מה שקשור ליהדות. לעסקני ש"ס ויהדות התורה אין שום מונופול על היהדות, הם הכת הכי קרובה ליהדות, הם מסלפים את היהדות לטובת כוח כסף וכבוד, לתת להם את שתי העמדות האלה זאת תהיה כניעה מבישה".