ביטן לא מתרגש מאיומיו של לוין: נסתדר גם אם הוא לא יהיה שר המשפטים

יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן, התייחס לאיומי ההתפטרות של יריב לוין, בעקבות החלטתו של נתניהו כי לאופוזיציה יהיה נציג בוועדה לבחירת שופטים : "אם הוא רוצה להתפטר, שיקום וילך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 10:19 יט בסיון התשפג

ביטן לא מתרגש מאיומיו של לוין: נסתדר גם אם הוא לא יהיה שר המשפטים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הכרעתו של ראש הממשלה נתניהו כי יהיה נציג לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים, יריב לוין, שהתנגד בתוקף להחלטה, מאיים כי הוא יתפטר מתפקידו. יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן, התייחס הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל לאיומיו ואמר כי אם לוין יתפטר מתפקידו, הליכוד יסתדר בלעדיו. 

"הליכוד יסתדר גם אם יריב לוין לא יהיה שר המשפטים"

"הביקורת שלי עליו על המו"מ הקואליציוני ועל הרפורמה הייתה נכונה, והוא כעס עליי", אמר ביטן, "כבר אמרתי, הליכוד יסתדר גם אם יריב לוין לא יהיה שר המשפטים וגם אם דוד ביטן לא יהיה חבר כנסת. להערכתי גם אם לא נעביר את הרפורמה במלואה הוא לא יתפטר, אולי יחליף תפקיד לתפקיד שר אחר". 

יריב לוין: "מה יש לי לחפש בתפקיד?"

יריב לוין: "מה יש לי לחפש בתפקיד?" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ההתנהגות של לוין וגם של לפיד היא במגמה היא לפוצץ את השיחות"

לטענתו של ביטן, הרפורמה המשפטית גרמה נזק לליכוד. "ללא ספק נגרם נזק מעניין הרפורמה, הליכוד נפגע משני הצדדים ולכן חייב להגיע לפשרה ולהתקדם הלאה לדברים חשובים כמו יוקר המחייה וכן הלאה. לוין צריך להבין שגם ככה לראש הממשלה יש בעיות עם הרפורמה והוא צריך לתת לו להתקדם ולהגיע להסכמות". 

לוין ונתניהו

לוין ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום הראיון, טען יו"ר ועדת הכלכלה כי לוין מעוניין לפוצץ את השיחות בבית הנשיא. "ההתנהגות של לוין וגם של לפיד היא במגמה היא לפוצץ את השיחות. לוין צריך להבין שגם ככה לרה"מ יש בעיות עם הרפורמה והוא צריך לתת לו להתקדם ולהגיע להסכמות. בואו נגיע להסכם, נמנה נציגים לוועדה למינוי שופטים ונתקדם הלאה, אחרת זה יוביל לפיצוץ השיחות בבית הנשיא".