לוין עונה לחבר מפלגתו: "זו בדיוק הסיבה שאנחנו דוחפים את הרפורמה"

שר המשפטים לוין ענה בכנסת על שאילתה של חבר הכנסת אביחי בוארון לגבי חקירות מתנגדי הרפורמה וענה: "יש אכיפה בררנית". לוין הוסיף כי "הרבה מהעוולות נובעות מכך שמערכת המשפט שלנו נראית כפי שהיא נראית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 12:59 יח בסיון התשפג

לוין עונה לחבר מפלגתו: "זו בדיוק הסיבה שאנחנו דוחפים את הרפורמה"
יריב לוין, חוליי מערכת המשפט., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אכיפה בררנית: שר המשפטים יריב לוין ניצל היום (ד') שאילתה שנשאלה על ידי חבר הכנסת אביחי בוארון על מנת לפרט את הבעיות במערכת המשפט כפי שהוא רואה אותם. בוארון שאל את השר "האם הפרקליטות או הייעוץ המשפטי מונעים מהמשטרה או משב"כ לפתוח בחקירה נגד פעילים מתנגדי הרפורמה?" לוין ענה: "אני רוצה לענות ולהגיד התשובה היא לא ולא" אך בהמשך הוסיף ופירט.

"יש אכיפה בררנית, וזו מציאות מקוממת, רק לפני יומיים ראינו את התשובה שקיבל השר וסרלאוף, ומהנתונים שם עולה שכבר כמעט חצי שנה בסה"כ בוצעו 96 מעצרים, וגם במקרים האלה למעלה מ-90 עצורים שוחררו, ולא הוגשו כתבי אישום" אמר השר לוין.

לא צריך למנוע הפגנה מול בתי אנשי ציבור

"אני רוצה להוסיף" אמר לוין, "אני חושב שזכות ההפגנה היא מאוד חשובה, צריך לנהוג בה באופן ליברלי מהדרך האלימה שננקטה ממי שהתנגדו בעבר לתוכנית ההתנתקות, או בעת המחאה של יוצאי אתיופיה, לדוגמה - ההפגנות מול בתים של אישי ציבור, גם מול הבית שלי באופן תדיר, זה דבר שאני במשך הרבה שנים, סברתי שלא צריך למנוע אותו".

הפגנת הימין, הושקעו מאות אלפים

הפגנת הימין, "יש אכיפה בררנית". צילום: Erik Marmor/Flash90

"יש הפקרה ברורה של שרים וחברי כנסת אל מול הסטה פרועה"

בהמשך לוין מסביר כי הרפורמה במערכת המשפט באה לענות בדיוק על אותם בעיות: "הרבה מהעוולות והבעיות שאנחנו מתמודדים איתן נובעות ומקורם בעובדה שמערכת המשפט שלנו נראית כפי שהיא נראית, והליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה, בוועדה בהרכב שלא ניתן לקבל אותו, ואיננו מתאים וראוי במדינה דמוקרטית, ובדיוק בגלל הסיבות האלה אנחנו פועלים כדי לשנות את העניין".

לוין מתאר לאחר מכן גם את ההסתה שלטענתו עוברים חברי הכנסת: "צריך גם לאמר חבר הכנסת בוארון: יש הפקרה ברורה של שרים וחברי כנסת אל מול הסתה פרועה והתנהגות אלימה כלפיהם, והדבר הזה עלול להסתיים בדברים שאף אחד כאן לא רוצה להעלות אותם כאן על דל שפתם".