התוכנית הסודית של נתניהו - כך הוא יפרק את עוצמה יהודית

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נערכים לפיצול מפלגת עוצמה יהודית במידה והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר יחליט לפרוש מהקואליציה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/06/23 10:00 יט בסיון התשפג

התוכנית הסודית של נתניהו - כך הוא יפרק את עוצמה יהודית
בן גביר עם נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתיחות בין הליכוד לעוצמה יהודית מאיימת על הישרדותה של הממשלה, בין היתר סביב איומיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לפרוש מהקואליציה. אפשרות זו מדאיגה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנערך ליום בו איומיו של בן גביר אכן יתממשו. על פי הפרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, שחר גליק, בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו נערכים לאחרונה לניסיון לפיצול של סיעת עוצמה יהודית.

אלמוג כהן |

אלמוג כהן | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שני השמות פוטנציאליים לעריקה: אלמוג כהן ולימור סון הר מלך

על פי הפרסום, במידה ובן גביר יפרוש, לקואליציה יהיו 58 מנדטים, והראשון שעליו בונים בליכוד הוא חבר הכנסת אלמוג כהן, שפועל באופן עצמאי ולא חושש מלבקר את בן גביר. בעקבות כך, לשכתו נתניהו חיזקה לאחרונה את הקשר עם חבר הכנסת כהן.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שם נוסף שעלה כאפשרות לעריקה עתידית היא חברת הכנסת לימור סון הר מלך. בלשכתו של נתניהו מעריכים כי חברת הכנסת נאמנה לבן גביר, אבל נאמנה יותר לערכי הימין, כך שקיים סיכוי שהיא תסכים לערוק.

בסוף הפרסום, צויין כי אף אחד מהעריקים הפוטנציאלים לא דיברו עדיין על התשתית הזו, כנראה שחלקם הגדול לא יגיעו בכלל, בטח לא בקלות אך קוד ההפעלה עוד מחכה בצד. לפי גורם המקורב לנתניהו, השיחות איתם בנושאים אחרים נלמדות לעומק, כדי לדעת איך לשחק ברגע האמת, למי לפנות באיזה מצב, וכיצד להתנהל.

מהליכוד נמסר בתגובה: הדיווח על ניסיונות לכאורה לפצל את עוצמה יהודית איננו נכון - לא היה ולא נברא וגם לא יהיה.