תם המשבר: נתניהו ובן גביר הגיעו להסכם

על פי ההסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, המשרד לנגב וגליל יקבל תוספת של 250 מיליון שקלים מעודפים של התקציב | השרים בן גביר ווסרלאוף ברכו: "תוספת שתאפשר לחבר בין תושבי הפריפריה למרכז ולצמצם את הפערים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 21:36 ב בסיון התשפג

תם המשבר: נתניהו ובן גביר הגיעו להסכם
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדרך לאישור התקציב: בקואליציה צלחו היום (ב') שני מכשולים משמעותיים בדרך לאישור תקציב המדינה בכנסת. מוקדם יותר, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיע להסכמות עם שר השיכון, יצחק גולדקנופף, על גובה הסכום הנוסף שיקבלו האברכים ובכך קיבל באופן סופי את תמיכת יהדות התורה בתקציב המדינה. בתוך כך, הערב נפתר המשבר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

על פי ההסכם בין הליכוד ועוצמה יהודית משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל תוספת תקציב של 250 מיליון שקלים בשנת 2024, כאשר המקור התקציבי יהיה מתוך עודפי התקציב של כל משרדי הממשלה לשנת 2023.

בן גביר: "תוספת התקציב היא בשורה חשובה לתושבי הנגב ולגליל"

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר והשר לביטחון לאומי ברך על ההסכם. "תוספת התקציב היא בשורה חשובה לתושבי הנגב ולגליל, תוספת שתאפשר לחבר בין תושבי הנגב והגליל למרכז ולצמצם את הפערים - כפי שהתחייבנו בבחירות. אמרנו וחזרנו ואמרנו שלא ניתן להפלות את תושבי הנגב והגליל ואני שמח שהתעקשנו על העקרונות הללו".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם חבר הכנסת והשר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, שדחף להשגת לקבל תוספת מהתקציב למשרדו, ברך על ההסכם. "יום חשוב לנגב ולגליל. תוספת התקציב תאפשר לנו להוסיף תכניות רבות ומגוונות למען תושבי הנגב והגליל, וכפי שהבטחנו, פיתוח הנגב והגליל הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".