נתניהו הזמין את הח"כים הערבים לפגישה: ‏"אני רוצה את עזרתכם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס בדיון 40 החתימות לאלימות בחברה העברית והזמין את הח"כים הערבים לפגישה בנושא: "זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 20:30 ט בסיון התשפג

נתניהו הזמין את הח"כים הערבים לפגישה: ‏"אני רוצה את עזרתכם"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת קיימה היום (ב') דיון בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "הידרדרות בביטחון האישי ואוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח בדגש על מקרי הרצח בחברה הערבית". בתוך כך, ראש הממשלה התייחס לנושא והזמין את חברי הכנסת הערבים לפגישה בלשכתו.

"שמעתי כאן את זעקות האמת של ח"כ סלימאן וחברי הכנסת הערבים. אני לוקח את הדברים אלי ואני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אלי למשרד, זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב, מעומק ההבנה שלי שאני ראש ממשלה של כל אזרחי ישראל. אנחנו נצטרך לפעול בהרבה חזיתות, ואני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם", אמר נתניהו.

נתניהו לאופוזיציה: "אל תנסו לעשות סימטריה כוזבת כי אין"

בהמשך, נתניהו התייחס לאירוע באוניברסיטת תל אביב בו הותקף חבר הכנסת שמחה רוטמן. "בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי מונעים משמחה רוטמן לדבר באוניברסיטת תל אביב, מכים את השר דיכטר, תוקפים את השר ברקת, מגרשים את בועז ביסמוט מבית כנסת ביום השואה. אל תנסו לעשות סימטריה כוזבת כי אין. ומחברי האופוזיציה - אפס גינויים, אתם שותקים. למה אתם לא פועלים? הכול מותר? הל כשר? זה לא בשם הדמוקרטיה, שלטון החוק, הפלורליזם, זה למען הפלת השלטון".

רוטמן, "אני שליח ציבור, לא עובד אצלך"

רוטמן, "אני שליח ציבור, לא עובד אצלך" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו טען כי הימין זוכה לסיקור שלילי בעוד השמאל זוכה לסיקור חיובי בערוצי התקשורת. "וכשכלים כל הקיצים, תמיד יש את אוהדי בית"ר. פרשן אחד שמחזיק מעצמו בכיר כתב שהם פרצו למגרש בגלל נתניהו, לאיילון מותר לפרוץ אבל העיקר נתניהו איזה צביעות. וכך זה נמשך בקמפיין מלאכותי, מתוזמן, בהנדסת תודעה שלא הייתה כמותה  וכמובן בשותפות מלאה של ערוצי התעמולה. אני רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו רואים גודש כזה של התנכלות לנציגי הציבור שלכם? מה שהיינו רואים בתקשורת, תחקירים, פתיחת מהדורות, מומחים, פרשנים. הצביעות זועקת לשמים".

רוטמן מותקף בכניסה לפאנל באוניברסיטת תל אביב: