בקואליציה לוחצים על גנץ: נעדיף את המועמד שלכם

על רקע המחלוקות בין המחנה הממלכתי ויש עתיד על נציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, בקואליציה מעוניינים שנציג מפלגתו של גנץ יתמודד לתפקיד ובו יתמכו. בקואליציה מעריכים: יהיה קל להתנהל מול נציג המחנה הממלכתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 08:43 יא בסיון התשפג

בקואליציה לוחצים על גנץ: נעדיף את המועמד שלכם
גנץ, ישתף פעולה עם הקואליציה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוועדה לבחירת שופטים: בעוד כשבועיים ייבחרו בכנסת שני נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. בעוד בקואליציה טרם התחייבו להבטחת מקום של נציג האופוזיציה בוועדה, באופוזיציה ניטש קרב בין יש עתיד והמחנה הממלכתי לגבי השאלה מי יהיה נציג האופוזיציה לוועדה, כאשר שתי המפלגות מעוניינות בתפקיד.

המועמדות של גנץ ולפיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מייעד את התפקיד לחברת מפלגתו קרין אלהרר אך מצד המחנה הממלכתי הוזכר שמה של השרה לשעבר פנינה טמנו שטה כמי שמועמדת גם כן לתפקיד. על פי דיווח ברשת ב, בקואליציה מעוניינים שנציגת המחנה הממלכתי תיבחר והחלו להפעיל לחצים על גנץ על מנת שחברת מפלגתו תתמודד לתפקיד.

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכיר בקואליציה לחדשות כיפה: "גם ככה נשנה את הרכב הוועדה"

בקואליציה מעריכים, שהעבודה עם נציג המחנה הממלכתי בוועדה, תהיה קלה יותר ויתאפשר שיתוף פעולה עם הקואליציה, מה גם שבקואליציה שמחים על כל הזדמנות לפצל בין מפלגות האופוזיציה. אתמול, אמר גורם בכיר בקואליציה ל"חדשות כיפה" כי אין לכך כל משמעות: "הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא משמעותי, גם ככה נשנה את הרכב הוועדה".

צפנינה תמנו שטה, תתמודד? ילום: Tomer Neuberg/Flash90