הפסקת אש? ההודעה המשותפת של לפיד וגנץ

למרות המתיחות סביב נציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, לפיד וגנץ הוציאו הודעה משותפת סביב השיחות בבית הנשיא: "האפשרות היחידה למציאת פתרון משותף" | בכיר בקואליציה ל"חדשות כיפה": "גם ככה נשנה את הרכב הוועדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 20:52 י בסיון התשפג

הפסקת אש? ההודעה המשותפת של לפיד וגנץ
לפיד וגנץ, הודעה משותפת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הודעה משותפת: בימים האחרונים יש מתיחות בין סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי סביב השאלה מאיזו מפלגה יגיע נציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. הערב (ג') מוציאים גנץ ולפיד הודעה משותפת ואומרים: "קשובים לקולות ויודעים שרוב הציבור מעדיף צעד של הידברות על פני יציאה מהחדר".

"אנו ממשיכים כל העת בניסיון אמיתי להגיע להסכמות רחבות, ומחויבים לשמור על ישראל דמוקרטית ויציבה" נכתב בהודעה משותפת של שתי המפלגות, "אנחנו קשובים לקולות ויודעים שרוב הציבור מעדיף צעד של הידברות על פני יציאה מהחדר". 

פגישת ההדברות בבית הנשיא

פגישת ההדברות בבית הנשיא. צילום: קובי גדעון, לע"מ

"גם ככה נשנה את הרכב הוועדה"

עוד הוסיפו גנץ ולפיד כי "ההידברות בבית הנשיא היא האפשרות היחידה למציאת פתרון משותף, עם זאת הבהרנו כי המשך קיום השיחות מותנה בסיכוי להגיע להתקדמות, במחויבות לתהליך בחדר ומחוצה לו ובעצירת חרב ההפיכה המשפטית עם התחייבות ברורה, שאין חקיקה שמובילה לשינוי המשטר בישראל". בתוך כך, בכיר בקואליציה אומר הערב ל"חדשות כיפה": "הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא משמעותי, גם ככה נשנה את הרכב הוועדה".