לפיד החליט: זו נציגת יש עתיד לוועדה לבחירת שופטים

בפתח ישיבות הסיעה נאם יו"ר יש עתיד וחשף כי הוא מעוניין למנות את קארין אלהרר לנציגה בוועדה לבחירת שופטים, ותקף את תקציב המדינה ו"קרן הארנונה" | בני גנץ תקף גם הוא: "מדובר באי צדק משווע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 14:33 כד באייר התשפג | עודכן בתאריך 15/05/23 14:53

לפיד החליט: זו נציגת יש עתיד לוועדה לבחירת שופטים
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם בפתח ישיבת הסיעה היום (ב'), ותקף את תקציב המדינה המסתמן, שלדבריו הוא "בכיה לדורות". יאיר לפיד הצטרף גם הוא לביקורת, ובישיבת הסיעה של "יש עתיד" אמר: "התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל", לפיחד התייחס גם לוועדה לבחירת שופטים, וחשף כי קארין אלהרר היא הנציגה של סיעתו לוועדה.

יאיר לפיד: "הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד": "הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו. לגנוב זה מילה קשה, אבל אין לי מילה אחרת. הממשלה באה לרשויות שכל חטאן שהן מנוהלות כמו שצריך, והתושבים שלהן עובדים ומשלמים מיסים, ומחרימה את הכסף שלהן".

לדבריו: 'קרן הארנונה' היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה".

קארין אלהרר

קארין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף לפיד חשף כי הנציגה אותה הוא מעוניין לשלוח לוועדה לבחירת שופטים היא חברת הכנסת קארין אלהרר. "אנחנו נדבר עם כל מפלגות האופוזיציה, אני מאמין שאפשר יהיה לסגור את זה מהר", אמר.

לפיד מאשים את הממשלה באיבוד ההרתעה: "עלות השחר היה אחד המבצעים המוצלחים בתולדות צה"ל והמדינה, הוא החזיר את ההרתעה להרבה זמן, מה שקרה בתקופה האחרונה זה שאוייבנו הסתכלו על מה שקרה פה ואמרו שהחברה הישראלית כל כך מסוכסכת מההפיכה המשטרית אז צריך לנסות שוב".

"מדובר באי צדק משווע"

ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי

ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי צילום: קובי וולף

בישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי גנץ התייחס גם הוא  ל"תקציב המדינה" ולסערת "חוק הארנונה": "בנושא קרן הארנונה - לכל עירייה שיילקחו ממנו תקציבים, תהיה ברירה בין לגבות עוד ארנונה או כסף על שירותים שונים, ובין לצמצם שירותים כך שלתושביה יגדלו ההוצאות" לטענתו, "מדובר באי צדק משווע שעליו ישלמו גם תושבי דרום תל אביב ושכונת שביב, גם תושבי המועצות שבעוטף עזה ובגבול הצפון".

בסיום דבריו אמר: "נתניהו שיקר שיש 'מס עבאס', והיום הוא מביא לנו את "תוכנית החלוקה". תקציב שכל כולו חלוקה למי שיש להם ייצוג בקואליציה ומי שאין להם", ותקף בחריפות את התקציב: "אין בתקציב רפורמות, אין בתקציב מנועי צמיחה או בשורה ביוקר המחיה. יש בו פגיעה בתעסוקה ולימודים, התעלמות מהסטודנטים שנמצאים פה איתנו, ממעמד הביניים, מהורים צעירים", אמר וסיכם: "זה לא תקציב - זו בכייה לדורות".