השרים דחו את חוק הדגל של ח"כ סון הר מלך: "מסר גרוע"

בקואליציה החליטו לדחות בחודש את הצעת החוק נגד הנפת דגלי פלשתין באוניברסיטאות | יוזמת החוק, ח"כ סון הר מלך, לחדשות כיפה: "מסר גרוע, מקווה שהוא לא יתמסמס אלא רק ידחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 18:12 ח בסיון התשפג

השרים דחו את חוק הדגל של ח"כ סון הר מלך: "מסר גרוע"
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוחלט לדחות בחודש את הדיון שנקבע להיום (א') בוועדת השרים לחקיקה בחוק נגד הנפת דגלי פלשתין באוניברסיטאות. זאת בעקבות ההתנגדות הנחרצת מצד היועצת המשפטית לממשלה, וכן מצד חלקים באקדמיה - בין השאר אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית, אשר בהודעה רשמית שהוציאו טענו כי החוק נוגד את חופש הביטוי, וכי דגל אש"ף אינו דגל טרור.

נזכיר כי לפי הצעת החוק, אותה הגישה חברת הכנסת לימור סון הר מלך, סטודנט שיניף דגל של ארגון טרור או יתבטא בצורה שתומכת בו - יושהה מהמוסד בו הוא לומד לחודש ימים. אם סטודנט יעבור על החוק פעמיים יורחק לצמיתות ממוסד הלימודים ותישלל זכאותו להכרה בתואר. סון הר מלך אמרה לחדשות כיפה על דחיית החוק: "מסר גרוע ליועמ"שית ולנשיא אוניברסיטת תל אביב, אני מקווה שהוא לא יתמסמס אלא רק ידחה".

בן גוריון, השבוע

בן גוריון, הנפת דגלי פלשתין, ארכיון. צילום: תנועת "אם תרצו"

"לצערי אנו מתמודדים עם תופעה מדאיגה מאד"

בהודעה שפרסמה בעקבות הדחייה, כתבה חברת הכנסת: "הצעת החוק שהבאתי היא הכרחית למלחמה בטרור והחלטתה של היועמ"שית להתנגד אליה מעוררת שאלות קשות על האפשרות של מדינה דמוקרטית לגונן על עצמה מפני גיס חמישי הנטוע עמוק בתוכה". 

עוד אמרה, "לצערי אנו מתמודדים עם תופעה מדאיגה מאד, כאשר באיצטלה של חופש הביטוי, קמים להם תאים תומכי טרור בתוך האוניברסיטאות ואינם נרתעים מלהסית לטרור ולאלימות מתוך הקמפוסים עצמם". חברת הכנסת קראה לממשלה להמשיך ולקדם את הצעת החוק, והודתה לאגף המשפטי של תנועת "אם תרצו" שסייעו בניסוחו.