באופוזיציה מגיבים לסמוטריץ': "מזלזל בסטודנטים, לא שולט בפרטים"

לאחר בין סטודנטים לאברכים, באופוזיציה תוקפים את שר האוצר. לפיד: "סטודנט ממוצע משלם יותר מ-10,000 שקלים שכר לימוד". אפרת רייטן: "בעלי שהיה מג"ד בצה"ל, למד בבצלאל" | מוקדם יותר אמר סמוטריץ' על תלמידי בצלאל: "במה הוא תורם לפיריון בזה שהוא זורק צבע על קירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/23 14:58 ה בסיון התשפג

באופוזיציה מגיבים לסמוטריץ': "מזלזל בסטודנטים, לא שולט בפרטים"
סמוטריץ', תחת מתקפה, צילום: Revkin Fenton/Flash90

מגיבים לסמוטריץ': לאחר ששר האוצר סמוטריץ', הדף את ההתקפות נגד התקציב והחרדים, באופוזיציה מגיבים לדבריו ותוקפים. מוקדם יותר אמר סמוטריץ' בריאיון ל"ישראל היום" על הביקורות:  "בוא נממן רק פקולטות מוכוונות יצרנות ופריון. אני לא מזלזל במדעי הרוח או בבצלאל, אבל במה הוא תורם לפיריון".

יו"ר האופוזיציה לפיד הגיב לסמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שר האוצר לעדכונך: סטודנט ממוצע משלם יותר מ-10,000 שקלים שכר לימוד, עובד תוך כדי ולומד כדי לעבוד. העובדה ששר האוצר לא שולט בפרטים ומזלזל בסטודנטים מטרידה מאוד. סמוטריץ' אנחנו סיימנו להיות פרייארים! כשנחזור לשלטון נתקן את העוול ונשנה את סדרי העדיפויות".

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם חברת מפלגתו מירב כהן הגיבה בתקיפות וכתבה: "'למה לתקצב סטודנט בבצלאל ולא אברך?'. איזו דמגוגיה זולה. מה שיעור התעסוקה של בוגרי בצלאל ומה שיעור התעסוקה של בוגרי הכוללים? תקצוב סטודנטים (ומערכת ההשכלה הגבוהה בכלל), כולל מדעי הרוח, היא השקעה: החזר ההשקעה (יציררת משרות, גידול בתוצר, תשלום מיסים) הוא עצום. מה החזר ההשקעה בתקצוב כוללים ומלגות מחיה לאברכים?"

בעלי שהיה מג"ד בצה"ל, למד בבצלאל

כהן הוסיפה: "אני מכבדת את זה שיש ערך ללימוד התורה עצמו (ואגב גם ללימודי מדעי הרוח יש), אבל אף אחד לא ישכנע אותי שבשביל זה צריך יותר מ-150,000 תלמידי ישיבות ואברכי כוללים (יותר מכל חיילי צה"ל, כמחצית מכל הסטודנטים בכל התארים בכל המוסדות האקדמיים בישראל גם יחד)".

חברת הכנסת אפרט רייטן מהעבודה הגיבה: "חג שמח שר האוצר, רואה שאתה מלין על בצלאל. אז חשוב לי לספר לך על גל בעלי שהיה מג"ד בצה"ל, למד בבצלאל תואר באדריכלות והיום מתכנן אלפי יחידות דיור בארץ ולכל המגזרים. שני דברים שלא תוכל להתגאות בהם לעולם. חג שמח".

מירב כהן

מירב כהן, תוקפת את סמוטריץ' צילום: כיפה

אני יכול לממן גם ערכים אחרים. את הישיבות אני מממן הרבה פחות

דבריו המלאים של שר האוצר בריאיון היו: "אם הכל זה פריזמה כלכלית" ממשיך סמוטריץ' להדוף את הביקורות על החרדים, "אז בוא נממן רק פקולטות מוכוונות יצרנות ופריון. אני לא מזלזל במדעי הרוח או בבצלאל, אבל במה הוא תורם לפיריון בזה שהוא זורק צבע על קירות וקורא לזה אומנות. למה אנחנו מממנים את זה? כי כך עושה מדינה נורמלית. אם אני מממן 50 מיליון שקל להבימה, וקרנות קולנוע בתשעים ומשהו מיליון, אז אני יכול לממן גם ערכים אחרים. את הישיבות אני מממן הרבה פחות".