לילה לבן: הכנסת מצביעה על תקציב המדינה

במליאת הכנסת יערכו לאורך כל הלילה את ההצבעות על תקציב המדינה לשנתיים הקרובות. אמסלם תקף את יועמ"ש האוצר: "חבלן מקצועי", סמוטריץ' נזעק להגן: "הוא לא כאן, אל תתקוף" | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 21:28 ג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 23/05/23 22:21

לילה לבן: הכנסת מצביעה על תקציב המדינה
השר סמוטריץ', מעבירים תקציב, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

מעבירים תקציב: במליאת הכנסת החלו ההצבעות על תקציב המדינה שיימשכו כל הלילה ובסופן יעבור תקציב המדינה לשנתיים הקרובות. הדיון החל בנאומים של ראש הממשלה ושר האוצר שאמר: "התקציב הזה הוא טוב עבור כל אזרחי ישראל. ימין ושמאל, דתיים, חרדים וחילונים, דרוזים, ערבים. פשוט כל אזרחי ישראל. הממשלה שלנו היא ממשלה של כל אזרחי ישראל, אני שר אוצר של כל אזרחי ישראל".

דוד ביטן עם שקית הממתקים המסורתית

דוד ביטן עם שקית הממתקים המסורתית צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

צפו בנאומו של נתניהו:

נתניהו בנאומו בפתח ההצבעות על התקציב צילום: דוברות הכנסת

בין קודש לחול - ההצבעות על התקציב

המתקפה של השר אמסלם: "אסי מסינג החבלן המקצועי"

במהלך ההצבעות במליאה, תקף השר אמסלם את יועמ"ש משרד האוצר שמוקדם יותר, מנע את העברת הכספים שסוכמו עם אגודת ישראל. השר דוד אמסלם תקף: "אסי מסינג החבלן המקצועי הוא הסיבה לרפורמה ביועצים". שר האוצר סמוטריץ' אמר לאמסלם: "הוא לא יכול להגיב פה, אל תתקוף אותו".

מצחיק: הבקשה של נתניהו מחברי הכנסת

הדיון הסוער שמלווה בהפרעות רבות מצד אנשי האופוזיציה, נמשך עם נאומו של ראש הממשלה כשבהמשך ינאם גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בתום שלב הנאומים, יחלו ההצבעות על כל סעיפי התקציב שיימשכו לאורך כל הלילה.

השר גולדקנופף, מעבירים את תקציב המדינה

השר גולדקנופף, מעבירים את תקציב המדינה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

מלבד תודות לשותפיו בקואליציה, נתניהו השתעשע בפתח נאומו והזכיר את גמר גביע המדינה בכדורגל שמשוחק במקביל להצבעות: "יש לי בקשה אליכם, אני יודע שלא תסכימו אבל אנסה בכל זאת. אתם יודעים שהתקציב יעבור, ואתם יודעים שיש גמר עכשיו, בואו נעביר את התקציב במהירות 

נתניהו, החלו דיוני התקציב

נתניהו, החלו דיוני התקציב צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'