מעבירים תקציב נתניהו: "נפתיע במאבק על יוקר המחיה" | לפיד: "דן דור שלם לעוני"

במהלך הערב, יחלו ההצבעות בכנסת על תקציב המדינה. רגע לפני שחברי הכנסת נכנסים ללילה לבן של הצבעות, מתכנסים חברי הקואליציה. נתניהו בהצהרה המיוחדת: "אני מודה לחברי הקואליציה על החברות" |לפיד הזכיר ציטוט של נתניהו: "הופך להיות תלוי בהטבות המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 20:03 ג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 23/05/23 20:22

נתניהו: "נפתיע במאבק על יוקר המחיה" | לפיד: "דן דור שלם לעוני"
נתניהו, הצהרה מיוחדת לפני התקציב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתחילים להעביר תקציב: לקראת תחילת ההצבעות על תקציב המדינה במליאת הכנסת, מתכנסים חברי הקואליציה לישיבה משותפת. ראש הממשלה נתניהו ניצל את המפגש ובהצהרה מיוחדת אומר כי הממשלה תפתיע את אוייבי המדינה. נתניהו מעביר מסר לאופוזיציה: "אל תפתחו ציפיות הממשלה הזאת תמלא את ימיה

צפו בדברי נתניהו:

"אני מודה לחברי הקואליציה על החברות", פתח נתניהו והוסיף: "אנחנו כל פעם מפתיעים מחדש, אנחנו גם נפתיע את כל האוייבים שלנו, אנחנו נקים גם את המשמר הלאומי שבן גביר עבד עליו קשה. אנחנו מעבירים תקציב אחראי שמקבל שבחים מסוכנויות הדירוג, נפתיע במאבק על יוקר המחיה. אני רוצה להודות לבצלאל, עשית את זה בצורה מצויינת" פרגן נתניהו גם לשר האוצר.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' בישיבת הקואליציה צילום: עמיאל ירחי

"עמדנו בפני לחצים אדירים של בעלי אינטרסים"

שר האוצר סמוטריץ' הוסיף: "בתקופה של סערה עולמית בכלכלה, אנו מעניקים יציבות וודאות למשק ולכלכלה עם תקציב אחראי ומקצועי שמאפשר לנו להילחם ביוקר המחיה ובעליית המחירים של השנים האחרונות ולחולל רפורמות ושינויים שמדינת ישראל זקוקה להם".

"עמדנו בפני לחצים אדירים של בעלי אינטרסים, אמר סמוטריץ', "שביתות חסרות אחריות  וקמפיינים של התקשורת ולא התקפלנו. כך בקרן הארנונה שתביא להורדת מחירי הדיור ולצמצום פערים בין המרכז לפריפריה ובשורה של רפורמות נוספות".

לפיד: "נתניהו נכנע לכל מי שנכנס אליו לחדר"

מנגד, מאם יו"ר האופוזיציה לפיד שאמר: "אין שום דבר שקשור ליוקר המחיה בתקציב הזה. נתניהו נכנע לכל מי שנכנס אליו לחדר, 14 מיליארד שקל תקציב קואליציוני, כשכל תקציב ההשכלה הגבוה בישראל הוא 12.6 מיליון שקל. תקציב בתי החולים בישראל הוא 12.4 מיליארד שקל. לא רק הילדים של החרדים נולדו לעוני, אלא גם הילדים שלנו".

לפיד המשיך וציטט את נתניהו בדברים שאמר בעצמו בעבר: "הסיבה לפגיעה הקשה ביותר וההכנסה למעגל העוני המתמשך זה מדיניות הקצבאות המפליגות שהוציאה דורות שלמים, כבר לא דור אחד ממעגל העבודה. אתה מפסיק לעבוד, אתה מפסיק להאמין ביכולתו להתפרנס והופך להיות תלוי בהטבות המדינה יש פה תמריץ פשוט של מה שהוביל אותנו להתמוטטות".