נתניהו כינס פגישה כדי לפתור את המשבר: המליאה דנה בתקציב המדינה

החלו הדיונים במליאה על תקציב המדינה ועדיין המשברים בקואליציה טרם נפתרו, כשבעוצמה יהודית ואגודת ישראל ממשיכים לאיים בהפלת הממשלה | נתניהו:" אנחנו נעביר תקציב ונמשיך לקיים את הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 08:31 ב בסיון התשפג | עודכן בתאריך 22/05/23 09:11

נתניהו כינס פגישה כדי לפתור את המשבר: המליאה דנה בתקציב המדינה
מליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעה 09:00 הבוקר (ב') החלו הדיונים על חוק התקציב, לקראת אישורם הצפוי בקריאה השנייה והשלישית ביום רביעי. הדיונים נפתחו בהצגת חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים על ידי יו"ר כספים, חבר הכנסת משה גפני. בתוך כך המחלוקת סביב תקציב המדינה נמשכת כשבמרכז המחלוקת דרישות גולדקנופף וסמוטריץ', שנפגשים כעת אצל נתניהו.

גפני התייחס למחאה נגד הציבור החרדי: "הנכדה שלי לומדת את מקצועות הליבה ויותר מתלמיד חילוני, מכיוון שהיא לומדת גם את הליבה של היהדות!" סיפר על נכדתו שעובדת בהייטק. על קרן הארנונה אמר:""מדובר בקרן שאם תגשים את תכליותיה היא יכולה לסייע גם לרשויות חלשות, וגם לשפר את בעיית הדיור".

ח"כ יעקב אשר אמר במליאת הכנסת, "אני פונה לאזרחי ישראל, תעצרו את מערכת ההסתה הבלתי מוצדקת, הבלתי נכונה, שלא מבוססת על אמת. תגידו לפוליטיקאים שיבואו עם עשיה ולא רק עם השמצות".

צפו בשידור מהדיונים על חוק התקציב 

השר גולדקנופףגולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "אל תפתחו ציפיות, כי רק תתאכזבו"

למרות זאת לא נרשמה התקדמות עם אגודת ישראל ועוצמה יהודית, ועדיין לא נקבעה פגישה עם נתניהו או סמוטריץ' בניסיון לפתור את משבר כספי החינוך ואת משבר התקציבים לנגב והגליל. מסריו האחרונים של נתניהו התמקדו בעיקר ביריביו הפוליטיים, ופחות במשברים בקואליציה: . אנחנו נעביר תקציב ונמשיך לקיים את הממשלה הלאומית שלנו - למען ביטחוננו, למען עתידנו, למען אחדות בירתנו ירושלים", צייץ אתמול ראש הממשלה, שממשיך לנסות ולשדר עסקים כרגיל.

בתוך כך, גורמים בכירים בקואליציה לא מסתירים את מורת רוחם מהאיומים על התקציב, ואמרו לחדשות כיפה כי, "אין לנו פריווילגיה לפרוץ את המסגרות של התקציב". לדבריהם: "נעשתה עבודה מקצועית מול השותפות הקואליציוניות ושיח איומים על הפלת ממשלת הימין הוא חסר אחריות".