סמוטריץ' עונה לטענות תלמודי התורה: יועברו 200 מיליון

שר האוצר מגיב לטענת תלמודי התורה בו טענו כי תקציבים שהובטחו לא יועברו במסגרת התקציב: "מוסדות המוכש"ר יתוקצבו ב-200 מיליון שקלים". במשרד אמרו: "התמיכה פר תלמיד תגדל ל-9,500 שקלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 23:04 א בסיון התשפג

סמוטריץ' עונה לטענות תלמודי התורה: יועברו 200 מיליון
סמוטריץ', צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מאבק המוכש"ר הציוניים: מוקדם יותר היום (א') שלחו תלמודי התורה מכתב חריף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בו טענו שתקציבים שהובטחו להם לא הוכנסו לתקציב המדינה, דבר העלול להביא לקריסתם. הערב, עונה שר האוצר לטענות ומבטיח שתקציבים גדולים יגיעו למוסדות המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי), הקטגוריה אליה שייכים תלמודי התורה.

מימון של 100 אחוז לצהרונים

בתגובת שר האוצר נטען כי מוסדות המוכש"ר יתוקצבו ב-200 מיליון שקלים וכי הצהרונים יתוקצבו במלואם: "מערכת החינוך המוכש"ר מקבלת תוספת משמעותית של 200 מיליון שקלים ונכנסת לתכנית הצהרונים עם מימון של 100 אחוז" עוד נכתב בתגובה: "תוספת היסטורית של 200 מיליון שקלים צפויה להגיע למוכש"ר ולהקפיץ את התמיכה פר תלמיד ל-9,500 שקלים".

תלמוד תורה, ארכיון

תלמוד תורה, ארכיון צילום: Nati Shohat/Flash90.

"אנו מזועזעים מההצעה": מכתב מנהלי תלמודי התורה

כזכור, מוקדם יותר שלחו מנהלי תלמודי התורה מכתב בו טענו כי "בימים הקרובים תאושר הצעת תקציב המדינה, הכוללת פגיעה אנושה בתלמודי התורה ובבתי הספר העצמאיים לבנות" הם כותבים, "שעלולה ח"ו להביא לחוסר יכולתם להתקיים". בהמשך כתבו: "אנו מזועזעים מההצעה שבמסווה של עזרה למוסדות, כוללת סעיפים שיביאו לגרעונות עתק למוסדות, ולאי-יכולת עמידה כלכלית, מה שיגדיל באופן דרמטי את הנטל הכלכלי על ההורים והמוסדות".