המכתב לגפני והאיום בפירוק הממשלה: המשבר בקואליציה מחריף

ברקע דרישתה של אגודת ישראל לתוספת של כ-600 מיליון שקלים למוסדותיה, דורש השר גולדקנופף מגפני, שסיעת יהדות התורה כולה תתנגד להצבעה על התקציב: "להבהיר לראש הממשלה כי אין לו מנדט להתעלם ממה שסוכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 11:44 כז באייר התשפג

המכתב לגפני והאיום בפירוק הממשלה: המשבר בקואליציה מחריף
יהדות התורה, מחריפה את הטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר מחריף: לאחר שבאגודת ישראל הציבו אולטימטום כי לא יצביעו בעד התקציב אם לא יועברו להם כ-600 מיליון שקלים לטובת מוסדותיהם, מחריף יו"ר המפלגה, השר גולדקנופף את הטון ודורש מחבר הכנסת גפני את התנגדות יהדות התורה כולה לתקציב.

"מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני"

במכתב ששלח גולדקנוף לגפני הוא כותב: "כולנו עומדים ומחכים כי הממשלה, בה בחרנו, תעמוד בכל סעיפי ההסכמים הקואליציונים שנחתמו בין סיעות יהדות התורה והליכוד" כותב גולדקנוף ומוסיף: "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני, שנחתם אך לפני חודשים אחדים בין יהדות התורה והליכוד".

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו, באגודת ישראל מאיימים.  צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"להבהיר לראש הממשלה כי אין לו מנדט להתעלם ממה שסוכם"

"אנו מתריעים מראש כי אי יישום ההסכם המלא. הנוגע לתקציבי הישיבות והכוללים, יפגע ביכולת הפיננסית של קיום עולם התורה ועלול להשליך ישירות על מאות אלפי עמלי תורה" הוא כותב. בסיום דורש השר גולדקנופף: "דרישתנו ובקשתנו הנחרצת הוא שכולנו, סיעת יהדות התורה, לא ניתן את ידינו לתקציב כזה. עלינו להבהיר לראש הממשלה כי אין לו מנדט להתעלם ממה שסוכם" מסיים את המכתב.

גפני "אני שמח שאחרי זמן יש תקציב למדינת ישראל"

לפני יומיים, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני צייץ בחשבון הטוויטר שלו על סיום דיוני התקציב בוועדת הכספים: "אני מודה לכל מי שעסק בנושא התקציב זמן רב עם קושי גדול מבחינת לוחות הזמנים", פתח גפני והודה לוועדות השונות, וכן לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על שיתוף הפעולה. 

"תודה רבה הרב גפני"

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שיתף את ציוצו של גפני והשיב "תודה רבה הרב גפני! ממרום ניסיונך ארוך השנים הובלת את דיוני הוועדה לאישור התקציב וחוק ההסדרים בנחישות, במקצועיות ובשיתוף פעולה מצוין לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל."