האולטימטום של גולדקנופף: בלי התוספת - אין תקציב

באגודת ישראל מחריפים את הטון לקראת הגשת התקציב ודורשים את תקצוב רטרואקטיבי בסכום של 627 מיליון שקלים. בישיבת הסיעה המכריעה הודיעו: "דרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/05/23 07:29 כז באייר התשפג

האולטימטום של גולדקנופף: בלי התוספת - אין תקציב
גולדקנופף, מחריף את הטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחריפים את הטון: נמשכים המאבקים בקואליציה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה בשבועה הבא. לאחר שבעוצמה יהודית תקפו את שר האוצר ברקע התקציב, אמש (ד') הודיעו גם באגודת ישראל, כי הם אינם מוכנים לוותר על תקצוב נוסף עליו סוכם בהסכם הקואליציוניות מול הליכוד. בישיבת סיעה שערכו אמש, אמרו ראשי אגודת ישראל: "דרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו".

"נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני"

ליבת המחלוקת, נוגעת ל-627 מיליון שקלים המיועדים לתקצוב תלמודי תורה, אברכים ובחורי ישיבה ומוסדות הפטור החרדים על מנת לתקצב את המוסדות רטרואקטיבית. במפלגה אומרים כי לא יצביעו על התקציב במידה והכסף לא יועבר. בישיבת סיעה שהתקיימה אמש (ד'), החליטו במפלגה לעמוד על קיום ההסכם שנחתם עם רשימת 'יהדות-התורה' ובכלל זה ההתחייבות לתקציב. במפלגה הוסיפו: "כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני ודרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו".

סמוטריץ

סמוטריץ' במסיבת עיתונאים השבוע, כאב ראש לפני ההצבעות. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בכירים בקואליציה על בן גביר: "הציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין"

המשבר סביב התקציבים לנגב ולגליל נמשך, אחרי ההחלטה של השר לביטחון לאומי להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת, הקואליציה רשמה אתמול שני הפסדים במליאת הכנסת ובכירים בקואליציה תוקפים את בן גביר.

בכירים בקואליציה זזעמו על בן גביר ואמרו אתמול (ד'): לאיתמר בן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו.

בן גביר, המתיחות נמשכת. צילום: Marc Israel Sellem/POOL

3.7 מיליארד: תקציבי הישיבות בכספים הקואליציונים

המפלגות החרדיות התעקשו גם על הגדלת תקציב הישיבות שיגדל בשנתיים הקרובות עד ל-3.7 מיליארד שקלים, 1.8 מיליארד בשנת 2023 ו-1.9 מיליארד ב-2024. 1.2 מיליארד מתוך הסכום, יוקצו למוסדות שאינם מוכרים רשמית. יש לציין שבתוך תקציבי הישיבות נכללים גם ישיבות של הציונות הדתית ואולפנות שיקבלו 121 מיליון שקלים.