סמוטריץ' מאשים: מנהלים קמפיין על הגב של הילדים

סמוטריץ' תקף את הרשויות השובתות נגד חקיקת "חוק קרן הארנונה", והכריז: היום החוק יאושר. "במקום שינסו להשפיע על חברי הכנסת בשיח ענייני ומקצועי, הם בוחרים לנהל קמפיין על הגב של הילדים של כולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 15:29 כד באייר התשפג

סמוטריץ' מאשים: מנהלים קמפיין על הגב של הילדים
סמוטריץ', צילום: Revkin Fenton/Flash90

"חוק קרן הארנונה" עורר בימים האחרונים סערה ציבורית, כשהיום (ב'), מספר רחב של רשויות יצאו לשביתה במחאה נגדו. במקביל הדיון בוועדת הכספים בנושא גלש לצעקות ומהומה. בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לחוק וכינה את השביתה: "מיותרת ומזיקה". 

סמוטריץ' אמר כי, "היום תושבי ישראל בחלק מהערים ברחבי הארץ, סבלו משביתה מיותרת ומזיקה, כתוצאה מהחלטה מופקרת וחסרת אחריות של מספר ראשי ערים שאינם מסוגלים להתמודד בצורה הראויה עם ההחלטה של ממשלת ישראל ושל ועדת הכספים להקים את קרן הדיור".

"הם בוחרים לנהל קמפיין על הגב של הילדים של כולנו"

לדברי סמוטריץ', "הקרן הזו נועדה לאפשר הפרשה של חלק מכספי הארנונה של בעלי עסקים לטובת קידום ופיתוח ערים ויישובים בפריפריה במדינת ישראל, והיא טובה למדינת ישראל", אמר והוסיף: "לכן השביתה הזו מיותרת. במקום שינסו להשפיע על חברי הכנסת בשיח ענייני ומקצועי, הם בוחרים לנהל קמפיין על הגב של הילדים של כולנו".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי שהוביל את שביתת הרשויות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"הקרן תאושר היום בוועדת הכספים ובשבוע הבא במליאת הכנסת"

"הקרן היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולכלל התושבים שלה. לצערי בשנים האחרונות בעלי הכוח יחד עם ראשי הערים העשירות הצליחו לסכל את הקמת הקרן הזו" אמר סמוטריץ'' והבהיר: "נגמרו הימים שבהם אנחנו מחויבים לבעלי הכוח והאינטרסים. הקרן תאושר היום בוועדת הכספים ובשבוע הבא במליאת הכנסת בעז"ה, תעשה צדק היסטורי ותתרום למאבק שאנחנו מנהלים ביוקר המחייה ויוקר הדיור".

"אנחנו הולכים למאבקים קשים בכוחות שוק אדירים וריכוזיים שיפעילו את כל האמצעים כדי למנוע מאתנו לפרק את המונופולים, הם יפעילו תקשורת, קמפיינים, כוח פוליטי ועוד. ולכן אסור לנו להיכנע" סיכם את דבריו.