סמוטריץ' בהצהרה על קרן הארנונה: "לא נכנע לאיומים ולסחטנות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא בהצהרה לציבור בנושא "קרן הארנונה": "לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל" | ראשי רשויות הודיעו: פותחים בשביתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 19:39 כג באייר התשפג | עודכן בתאריך 14/05/23 23:08

סמוטריץ' בהצהרה על קרן הארנונה: "לא נכנע לאיומים ולסחטנות"
סמוטריץ' במסיבת העיתונאים על חוק הארנונה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהצהרה בנושא "חוק קרן הארנונה" שכולל בין השאר את האפשרות להעביר כספי ארנונה מרשויות מסוימות לאחרות במידה והממשלה תחליט. החוק אמור לעלות הערב להצבעה בכנסת, מעורר התנגדות גדולה וגרר הודעה על שביתה מחר ברשויות המקומיות.

"מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר"

"אזרחי ישראל ערב טוב, יצאנו למלחמה ביוקר המחיה. כשר אוצר אני פועל להורדת יוקר המחיה ונלחם בשבילכם מול גופים ואנשים גדולים וחזקים.  אני חסיד גדול של ביזור סמכויות, לתת יותר ויותר סמכויות לניהול עצמי של רשויות מקומיות. זה לא הסיפור שלנו היום", פתח ואמר.

לדבריו, חוק קרן הארנונה נועד להילחם ביוקר המחיה. "היום, במצב הקיים, יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל", טען. "התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר".

סמוטריץ

סמוטריץ' במסיבת העיתונאים על חוק הארנונה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל"

סמוטריץ' הסביר את מטרת הקרן: "הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט - לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים - יותר היצע - מחירי הדיור יורדים. כל שאר הדברים שמספרים לכם הם שקר מוחלט".

לדברי סמוטריץ' בניגוד למה שנטען, הרשויות החזקות לא יממנו את החלשות: "כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה וימשיך לעשות מהארנונה העסקית".

סמוטריץ' כינה את ראשי הרשויות שקראו להחרמה "בעלי הכוח והאינטרסים", והודיע: "לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".סמוטריץ' הוסיף ותקף את יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "כבר לחצנו ידיים והוא התחייב להוריד את ההסתייגות. החוק נדחה היום - תחשבו לבד מה גרם לו לחזור בו".