פיצוץ בוועדת הכספים בדיון על הארנונה: "אתם תקבלו את זה בהפוכה"

מהומה בוועדת הכספים במהלך הדיון על חוק הארנונה. חבר כנסת עידן רול הוצא מהאולם והוטחו האשמות הדדיות. חה"כ גלעד קריב: "הורים חיבקו הבוקר הזה את השביתה, יש כאן מהלך שיפגע בילדים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 11:49 כד באייר התשפג

פיצוץ בוועדת הכספים בדיון על הארנונה: "אתם תקבלו את זה בהפוכה"
סערה בוועדת כספים, צילום: Photo by Oren Ben Hakoon/Flash90

מהומה בוועדת הכספים: "חוק קרן הארנונה" שנידון היום (ב') בוועדת הכספים עורר ביומיים האחרונים סערה. בעוד שר האוצר טען כי מטרת החוק היא לתמוך ברשויות החלשות ולנסות לפתור את משבר הדיור, השלטון המקומי ומספר רחב של רשויות מקומיות הביעו התנגדות עזה לחוק, ויצאו היום בשביתה, בתואנה שהממשלה מנצלת את כספי המיסים של תושבי הרשויות. הדיון גלש מהר מאוד לצעקות ומהומה. 

ועדת הכספים

ועדת הכספים צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

הדיון הפך במהירות לסוער וטעון, ונשמעו בו צעקות והאשמות הדדיות. ח"כ עידן רול ועוד אזרח הוצאו בכוח על ידי הסדרנים מהדיון. חבר הכנסת ולדימיר בלייק אמר ליושב ראש הוועדה גפני: "אתם תקבלו את זה בהפוכה, אתם תקבלו את זה בריבית דריבית". חברי אופוזיציה הודיעו כי יחרימו את ההבעות, ובתגובה רון כץ מהליכוד אמר: "תעשו את זה לבד. אנחנו לא נשארים פה". חבר הכנסת גלעד קריב ניסה להרגיע את הרוחות והאשים את נתניהו באחריות לאווירה הפוליטית האלימה.

עוד אמר קריב בדיון: "הרבה מאוד הורים חיבקו הבוקר הזה את השביתה בחלק גדול מהרשויות, בניגוד אולי לשביתות בעבר, מכיוון שהם מבינים שיש כאן בסופו של דבר מהלך שיפגע בילדים שלנו תוך שימוש צבוע במונח צדק חלוקתי".

שידור מהוועדה