סמוטריץ' ירד על הממשלה הקודמת - כהנא תקף: "שקר"

בתגובה לעקיצה מצד שר האוצר על "תכנית החומש למגזר הערבי" שקידמה ממשלת בנט-לפיד, חבר הכנסת כהנא טען כי דבריו של סמוטריץ' שקריים: "באורח פלא, גם הממשלה הזו ממשיכה בתוכנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 16:01 כג באייר התשפג

סמוטריץ' ירד על הממשלה הקודמת - כהנא תקף: "שקר"
מתן כהנא תקף את סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

יוזמתה של ש"ס לחלוקת תלושי מזון דרך המועצות המקומיות, מהלך בו כרוכים מאות מיליוני שקלים, תעלה להצבעה היום (א') בכנסת. לאחר שהיועץ המשפטי של משרד האוצר ביקר את המהלך, בטענה שאין אפשרות לתעדף מגזר מסוים, שר האוצר סמוטריץ' ביטל את דבריו ועקץ: "ד"ש ל-53 מיליארד שקל לעבאס" כשהוא רומז על תכנית החומש לקידום המגזר הערבי שהעבירה הממשלה הקודמת.

"שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים הוא עדיין שקר"

ח"כ מתן כהנא שכיהן כשר בממשלה הקודמת, שקידמה את תכנית החומש המדוברת, תקף את דבריו של סמוטריץ'. "שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים הוא עדיין שקר", האשים. "תכנית החומש לחברה הערבית של הממשלה הקודמת בסך 30 מיליארד שקלים, היא המשך לתוכנית שנתניהו מאוד התגאה בה", טען חבר הכנסת, ואף חשף: "ובאורח פלא, גם הממשלה הזו ממשיכה בתוכנית". עוד עקץ את סמוטריץ': "אדוני שר האוצר, יש לך ד"ש מהרשות הפלשתינית שאתה מעביר לה שני שליש מהתקציב שלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

תכנית החומש לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית

על פי הנתונים המסכמים, ממשלת בנט-לפיד הקצתה סכום של ארבעה מיליארד שקלים בשנה הראשונה של תכנית החומש לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית. התוכנית המלאה כוללת פרקים שונים ובתקציב של 30 מיליארד שקלים. מתוך ההקצאות למשרדי הממשלה השונים, ההקצאה הגבוהה ביותר היא למשרד החינוך, ועומדת על 1,150,000,000 שקלים.