מתן כהנא בפרגון נדיר לשר החרדי: "שיחק אותה"

לאחר שהסתיימו אירועי ההילולה במירון מבלי שנרשמו אירועים חריגים, מברך חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי את השר מאיר פורוש שהיה אחראי על ההילולה: "פורוש פשוט שיחק אותה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/05/23 17:09 יח באייר התשפג

מתן כהנא בפרגון נדיר לשר החרדי: "שיחק אותה"
מתן כהנא, מפרגן לפורוש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירועי ל"ג בעומר במירון: במשך כל הלילה, חגגו עשרות אלפי משתתפים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. לאחר הטרגדיה הקשה לפני שנתיים, גם השנה חלו לא מעט מגבלות על העולים להר שהמארגנים עושים כל שביכולתם על מנת שהאירוע יסתיים בשלום. לאחר שהאירוע עבר ללא אירועים חריגים, שיבח חבר הכנסת מתן כהנא, מי שהיה ממונה על ההילולה בשנה שעברה, את השר האחראי השנה, מאיר פורוש.

"ששנה הבאה תהיה אפילו יותר מוצלחת"

הבוקר (ג'), לאחר שתמו האירועים במירון, שיבח כהנא את פורוש ולאחר מכן צייץ בטוויטר: "פורוש פשוט שיחק אותה". עוד הוסיף כהנא: "בעז"ה החגיגות יסתיימו בשלום ואז רק ישאר לעשות תחקיר מעמיק כדי ששנה הבאה תהיה אפילו יותר מוצלחת". 

ל"ג בעומר

ל"ג בעומר צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

שלושים מעמדי הדלקות בידי גדולי התורה והחסידות

אירועי ל"ג בעומר נפתחו אמש (ב') בשעה 20:30 במעמד ההדלקה המרכזי על גג הציון, על ידי האדמו"ר מבאיאן, ומאז, ולמשך 24 שעות  - התרחשו שלושים מעמדי הדלקות בידי גדולי התורה והחסידות, מכל החוגים והעדות, רובם במתחם ההילולא, וחלקם במתחם נוספים באזור. גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הגיע מירון להדלקת הציונות הדתית. 

השר פרוש בסיור במירון

השר פרוש בסיור במירון עם פרוייקטור האיורע, יוסי דייטש צילום: David Cohen/FLASH90