הליכוד יורד ומפלגה חדשה מפתיעה בגדול: שני סקרים - תוצאה זהה

בסקרים שמפרסמים הערוצים הגדולים, הקואליציה ממשיכה להידרדר ועומדת על 52 מנדטים בלבד. הליכוד מקבל 24 מנדטים, גנץ עם 29 | בן גביר עם 4 מנדטים. סקר ערוץ 13: מפלגת מובילי המחאה מקבלת 5 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 21:29 טז באייר התשפג

הליכוד יורד ומפלגה חדשה מפתיעה בגדול: שני סקרים - תוצאה זהה
נתניהו, הקואליציה ממשיכה לרדת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ לבד בפסגה: למרות שבחירות כלל לא נראות באופק, ממשיכים הערוצים הגדולים לפרסם סקרי מנדטים שעלולים לתת מבט לפופולריות של המפלגות. מי שצריכות להיות מודאגות, הן מפלגות הקואליציה שממשיכות לרדת בסקרים ועומדות נכון להיום (א') על 52 בלבד גם בערוץ 12 וגם בערוץ 13.

52 מנדטים בלבד לקואליציה

בסקר ערוץ 12 מובילה מפלגת המחנה ממלכתי של בני גנץ עם 29 מנדטים, הליכוד במקום השני עם 24 ויש עתיד סוגרת את השלישיה עם 18 מנדטים. מפלגה משותפת של בן גביר וסמוטריץ' מקבלת בסקר 11 מנדטים, ש"ס מקבלת 10 מנדטים ויהדות התורה מקבלת 7 מנדטים. 

בני גנץ, תוקף את הקואליציה

בני גנץ, ממשיך להתחזק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישראל ביתנו מקבלת 6 נדטים, חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים כמו גם רע"מ ומרצ. בסיכום הכולל מקבלת הקואליציה 52 מנדטים כאשר גוש השינוי מקבל 63 מנדטים וחד"ש-תע"ל עם 5. מי שלא עוברות על פי הסקר הן מפלגות העבודה ובל"ד.

המפלגה החדשה שמקבלת 5 מנדטים

בסקר ערוץ 13 התוצאות זהות כמעט לחלוטין כאשר השינוי היחידי הוא מנדט שיורד ממרצ שיורדת ל-4 מנדטים ויש עתיד שמתחזקת ל-19 מנדטים. במידה ותקום מפלגה חדשה בראשות מובילי המחאה היא תקבל 5 מנדטים. במקרה הזה: מרצ יורדת מתחת לאחוז החסימה ויש עתיד מאבדת מנדט, מפת הגושים לא משתנה.