שלושה סקרים - מגמה זהה: הליכוד יורד וגנץ נוסק

סקרי מנדטים של ערוצי הטלוויזיה מראים את המשך התחזקותו של בני גנץ אל מול היחלשותם של הליכוד ויש עתיד. עוצמה יהודית נחלשת והעבודה מתרסקת | וגם: המפלגה בלי היו"ר שעוברת את אחוז החסימה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/04/23 21:29 ט באייר התשפג

שלושה סקרים - מגמה זהה: הליכוד יורד וגנץ נוסק
גנץ, זאת כבר מגמה, צילום: Yonatan SIndel/Flash90

המגמה נמשכת: אחרי שבוע דרמטי בו הימין יצא לרחובות על מנת להפגין בתקווה לפתוח את מושב הקיץ של הכנסת עם אנרגיות חדשות. אבל סקרי הערב בערוצי הטלוויזיה מציגים תמונה עגומה יותר עבור הקואליציה ובמיוחד עבור מפלגת הליכוד שממשיכה להיחלש. מי שיכול לחייך הוא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שממשיך להתחזק באופן משמעותי בסקרים וגם בסקרי ההתאמה לראשות הממשלה.

בסקר ערוץ 13, מקבל גנץ 28 מנדטים כשהליכוד מקבלת 22 מנדטים. יש עתיד הבאה בתור עם 18 מנדטים וש"ס עם 9. בהמשך מקבלת יהדות התורה 9 מנדטים, ישראל ביתנו 6, הציונות הדתית 6, עוצמה יהודית 5, מרצ ללא יו"ר עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים. אצל המפלגות הערביות מקבל מפלגת רע"מ 5 מנדטים כמו גם חד"ש-תע"ל ובל"ד מקבלת 4 מנדטים. מי שלא עוברת בסקר היא מפלגת העבודה של מרב מיכאלי.

השר בן גביר,

השר בן גביר, נחלש בסקרים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שלושה סקרים, אותה מגמה: גנץ נוסק, לממשלה אין קואליציה

גוש הימין - 49, גוש השינוי - 62, חד"ש-תע"ל ובל"ד - 9

בסקר ערוץ כאן 11 מקבל גנץ לא פחות מ-30 מנדטים, הליכוד 25, יש עתיד 18, ש"ס 10, הציונות הדתית (עם עוצמה יהודית) 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, חד"ש-תע"ל 6, רע"מ 5 ומפלגת מרצ 4. מי שלא עוברות הם מפלגות העבודה וחד"ש.

גוש הימין - 51, גוש השינוי - 63, חד"ש-תע"ל - 5

נתניהו

נתניהו, מקבל פחות מגנץ צילום: shutterstock

סקר ערוץ 14 הציג תוצאות די דומות לשתי הסקרים הקודמים אך המפלגה הגדולה בסקר הערוץ היא עדיין הליכוד עם 31 מנדטים, המחנה הממלכתי מקבלת 28, יש עתיד מתרסקת עם 14, ש"ס מקבלת 11, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, הציונות הדתית מקבלת 5 מנדטים, רע"מ 5, חד"ש-תע"ל 5, עוצמה יהודית על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים, כמו מפלגת מרץ.

דבר נוסף שהסקר בדק, הוא ההתאמה לראשות הממשלה כאשר גנץ עוקף את נתניהו עם 48 אחוז אל מול 42 בלבד להם זוכה ראש הממשלה נתניהו. 

גוש הימין - 52, גוש השינוי - 57, חד"ש-תע"ל 5