"הליכוד יירד בסקרים" "לא התלהבתי מהפגנת הימין": דוד ביטן מסביר למה הליכוד יורד בסקרים

חבר הכנסת מהליכוד מגיב להפגת הימין הגדולה ולהמשך חקיקת הרפורמה ומותח ביקורת על נתניהו ולוין: "נתניהו צריך לגלות מנהיגות, לעשות את העבודה שהוא צריך לעשות" | ביטן מסביר: זה הסיבה שאנחנו יורדים בסקרים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/04/23 20:47 ח באייר התשפג

"לא התלהבתי מהפגנת הימין": דוד ביטן מסביר למה הליכוד יורד בסקרים
דוד ביטן, "יואב גלנט צריך להישאר שר ביטחון", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת מתוך הליכוד: רבים מחברי הכנסת ושרי הליכוד, הגיעו ביום חמישי האחרון להפגנת הימין הגדולה בירושלים. בעוד נתניהו ורבים במפלגה, הביעו תמיכה במפגינים, יש בליכוד גם מי שלא ממש אהב את ההפגנה. "לא התלהבתי ממנה כי זה נותן רוח גבית להמשך המחאות" אומר הערב (ש') חבר הכנסת דוד ביטן בתוכנית "פגוש את העיתונות", בהתייחסו להפגנה.

 

ביטן שהתבטא בתקופה האחרונה לא אחת, על הצורך בהגעה להסכמות בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, אומר הערב כי "כבר נפגענו בצורה רצינית ואם יתממשו הנבואות המצב שלנו יהיה מאוד מאוד קשה, לא נוכל לחזור חזרה" בהתייחסו לסקרים בשבועות האחרונים, שצופים ירידה בכוחה של מפלגתו. 

הליכוד נמצא ב"דרך ללא מוצא"

ביטן הוסיף גם על יחסיו עם נתניהו כי "בחודשיים האחרונים אני מדבר איתו מעט מאוד, שלום שלום – לא יותר מזה". למרות זאת, ביטן מבהיר כי על נתניהו לקחת אחריות בכל הנוגע לרפורמה: "יעלה על הדעת שנתניהו ינהל מו"מ עם לוין על הרפורמה? נתניהו צריך לגלות מנהיגות, לעשות את העבודה שהוא צריך לעשות. אם זה לא מוצא חן בעיני יריב לוין אז הדלת פתוחה לכל מיני כיוונים".

ההפגנה הקודמת בעד הרפורמה

ההפגנה הקודמת בעד הרפורמה צילום: Erik Marmor/Flash90

מבחינת ביטן, המשך קידומה של הרפורמה, רק יגביר את ירידת המפלגה בסקרים. ביטן מסביר כי  "אלה שלא תומכים ברפורמה עוזבים את הליכוד לגנץ, ומצד שני אלה שתומכים ברפורמה מאוכזבים מזה שהיא לא מקודמת ואומרים שלא יצביעו לנו", מבחינת ביטן הליכוד נמצא ב"דרך ללא מוצא".

ביטן נגד נציג פורום קהלת

ביטן מותח ביקורת גם על בחירתו של נתניהו כי ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת יהיה בין נציגי הליכוד לשיחות ההידברות בבית הנשיא:  "אתה מעביר מסר שאתה לא רוצה פשרה כשאתה שולח אותו לדיונים". ביטן הוסיף: "עדיף שיסיימו בפשרה כי ברור לגמרי שזה פוגע במדינה".